• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

Tula - jag tror att de flesta här är självlärda...

• Johannapanna

Jag sitter här och tänkte beställa lite papper. Hur brukar ni tänka när ni väljer papper? Tänker ni att ni ska ha ett basförråd med cardstock och så tar ni de mönstrade papperen som passar till, eller väljer ni papper efter en specifik LO ni planerar att göra?

• Marajjah

Johannapanna
    Från början fick jag höra att det var smart att välja efter lo man ska göra, men det gick aldrig att planera så för mig. DÅ fick jag inget gjort å fick bara sitta och beställa hela tiden. Efter det började jag köpa upp ett basförråd av bazzill. Köpte lite av varje, mkt brunt som jag gillar och blått eftersom jag har en pojk som jag scrappar foton av... Meeen, jag köpte alla färger så nu har jag det hemma. Bazzill behöver jag köpa ofta och fylla på och jag har aldrig för mkt av dem hemma kan jag säga.

Mönstrat beställde jag från början det jag tyckte var snyggt, men kanske inte det som passade min stil, tyvärr. Det var dock inget jag visst då utan sånt jag har upptäckt med tiden. Nu känner jag att de flesta Chatterbox-papper kan jag köpa och veta att jag kommer att använda dem inom sinom tid. Detta gäller även en del andra märken, men jag är lite mer restriktiv med vilka mönstrade jag köper om man jämför med Bazzill.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz

Johannapanna: Jag beställer de mönstrade papper jag tycker är snygga elelr coola elelr som jag faller för helt enkelt å så kanske något mer mönstrat papper som hör ihop med de jag blivit kär i. å sen tar mjag massa olika bazzil (tänker lite på vilka färger jag hade på de mönstrade jag beställde,

så jag beställer i en enda röra å sen om det är något papper som man inte vet vad man ska ha till när man väl sitter där så får man planera in ngt köp till nästa gång...

• Marajjah

Mella
    Jag menar omröstningen som ska vara denna veckan... Har du sett den också?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Johannapanna

Nån som har tips på en snygg turkos cardstock. Det är så svårt att se färgerna ordentligt på bilderna i webshoparna.

• Jo79
    Johannapanna skrev 2006-06-19 23:32:48 följande:
    Nån som har tips på en snygg turkos cardstock. Det är så svårt att se färgerna ordentligt på bilderna i webshoparna.
    Jag köpte bazzill fourz turkos häromsistens och tycker den är snygg. Hela serien då... Och fourz aqua är oxå år turkoshållet. Kolla dom!
    Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2