• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen
    MAMMSY skrev 2006-09-03 19:08:37 följande:
    Lägger in mitt bidrag till sommartävlingen här jag med E så nyfiken på er andras JohannaPanna å Mystjejen jättefina LO:s!!!!!
    Tack! Din var jättebra gjord. Ni är så söta du och lilltjejen!
  • Mystjejen
    Har gjort första sidan på albumet 2006 nu. Väldigt enkel men jag är ganska nöjd.
    Ska börja scrappa detta året nu, har suttit i em och sorterat kort och det är mååånga! Förvarar korten i boxar från granit, i dem får det plats 1000 st kort och nu sorterade jag på 2004, 2005 och 2006 och den är full...oops...
  • myskatt

Hur förlånger man ett album? Har massa extra fickor men hur gör man med skruvarna, köper nya och i så fall var?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • kela81

Vi bor just nu hos svärisarna medans vi får vårt lägenhet renoverad, och jag tog med mig scrappsakerna hit...men nu så är det så att ett av albumet -ett vanligt med vanliga fotosidor-som jag varavat fastlimmande kort med Lo:s på har blivit blött pågrund av slrav från en viss person i huset *ARG* Och sidorna är alldeles buckliga, vissa av korten med och vissa sitter inte fast riktigt, Mina scrappade sidor är med buckliga och limmet har släpt lite, men inte på alla ställen...nån som vet om man kan rädda det?

• Fnyz
    myskatt skrev 2006-09-03 20:05:12 följande:
    Hur förlånger man ett album? Har massa extra fickor men hur gör man med skruvarna, köper nya och i så fall var? Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    ja det finns längre skruvar å till vissa album finns det förlängningar till de skruvar man har....i matildas album har jag köpt ett par skruvar som är 4 cm långa å så är de ca 35 plastfickor i (3 LO:s till så är det fullt)

skruvarna brukar finnas på lite olika butiker...vet att de finns på scrapbookbutiken.se iaf för där köpte jag mina
  • Fnyz

ja just de min mamma å småsyskon var här i helgen för min systerson fyller år å min lillasyster som är 12 har börjat scrapap för jag fick min mamma å börja senast när de var här å nu har Majsan börjat hon scrapapr en BoM!

ska försöka lägga upp nån av henens LO:s sen för de ville hon de bor dessutom i Borås å har varit in på magnolia ¨å den nya butiken var tydligen helt otrolig...som en stor lagerlokal med massa grejjer sa mamma blir så sugen på å åka ner å shoppa live å shoppar man hos henne live så kan ju itne "paketet komma bort i posten" heller

• myskatt

Jag har ett sånt här om det kan hjälpa:

Har inte provat att skruva nåt på de befintliga än.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Mystjejen
    sofiemalmö skrev 2006-09-03 19:11:24 följande:
    Hej alla!Är det billigare på mässor? jag tänkte ju gå på helsingborgsmässan...och fynda?
    Inte direkt. Några erbjudande brukar det väl vara och en del papper var billigare. Jag tjänade inte på att handla på mässan eftersom jag körde 28mil dit och hem...
  • Camasunary

Åh!! Det albumet är så fint Myskatt!!

Jag stog och höll i det röda på mässan... men bestämde mig för att vänta lite till.. det rosa är ju också himla fint. Får se vad det blir till slut!

Hur gör ni när ni fotar LOs?? Jag tycker det är så svårt att få det bra? 

Svar på tråden Scrapträsket 2