Inlägg från: Nina75 |Visa alla inlägg
  • Nina75

Kalmar-tråd

Andi Pandi - Är också ledsen idag. Vi ville ju verkligen ha en oktoberbebbe, det är sååå många i vår släkt som fyller just i november... Aldrig får man bestämma något själv.
    Känns riktigt jobbigt nu. Min pappa får inte träffa bebis förren om 3 veckor bara för att han är så urkorkad och bokat semester nu. Och på fredag kommer svärmor, det har varit bestämmt sen i somras. Stora problemet är bara att hon "drar" med sig Jakobs syrra och hennes 3-åring, hur kul är det när jag förmodligen kommer hem från bb TIDIGAST torsdag. Jag som sagt att jag vill vara hemma minst en vecka innan första besöket.
    Pust och stön, nu önskar jag nästan att bebben väntar ytterligare en vecka, bara för att bråka tillbaks mot alla....
    När ska vi boka träff på bb? 5/11, passar det er???

AnnaD - Vi har inte hunnit ha så många träffar än. Jag har varit med på 2 i Kalmar och 1 i Nybro och så har jag nog missat 1-2 st. Fler än så har vi inte haft än. Och så är det ganska många i gänget som inte har varit med någongång än vad jag vet. Så det blir förhoppningsvis massor av chanser framöver, välkommen igänget. Det har varit lite strul med att bestämma datum faktiskt, men det blir väl lätt så när alla har egen vilja och vi är så beroende av att alla loggar in ofta.

• Nina75

Vet inte alls om det är ett bra forum jag valt (bravenet), har aldrig provat förut. Om ni har något bra förslag kan vi byta. Har själv haft alxnet förut men där är det så fruktansvärt mycket porr reklam, så det gick fetbort...
    Vi lär oss nog

Salsan - Det måste kännas frustrerande att inte veta hur långt gången du är. Hoppas tiden går snabbt tills den 15.e Förmodligen får du ju göra ett tidigt ul. Spännande!

• Nina75

Minname - Härligt att höra att det finns fler som är uppe och dricker oboy om nätterna. Det har jag gjort hela grav och förra gången också. (inte varje natt förståss).
    Åh, vad fuskigt att ni fick "andas" på föräldragruppen. Jag hade gärna velat öva lite extra på det eftersom jag tyckte det var så himla bra förra gången. Men det fick vi inte göra. Har hört annars att man slutat lära ut det eftersom alla kvinnor andas i alla fall,(på ena eller andra sättet)

Tufsan - Gu så kul att kunna plocka fram sina gamla sängkläder som man själv har minnen till. Önskar att jag också hade något sånt..

Jag har haft sovmorgon idag.... Ååhhh vad härligt, jag har inget minne av när det hände senast. Jakob tog med sig Zelda till dagis när han åkte till jobbet idag och vi ska göra så ti-ons också. Oj, oj,oj, vad jag ska bli utvilad nu

Ha en härlig dag allihop!

• Nina75

Oj, vad fikasugen du är Helen
    Det är jag också, men kan inte på lördag...

• Nina75

VAAAAA!!!!!!!!
    ANDI PANDI har fått bebis!!!!!! IIIIIIII
    En jättesöt pojke 52 cm 4290 g.
    GRATTIS!!!!
    (men fyyy vad avis jag är)

• Nina75

Augusti 2004
    31 Achanta: Joakim 52 cm 3990 gram

September 2004
    30 HelenR: Anton 52cm 3485 gram
    30 Maj77: Ebba 52 cm 3770 gram

Oktober 2004
    25 Nina75

November 2004
    2 Andi Pandi: Pojke 52 cm 4290 g
    22 Ubj

December 2004
    6 tuffsan
    11 Knyttet
    18 bebben04

Januari 2005
    6 Minname med en Hedwig/Nehmo
    19 Aphrodite
    24 Vickan

Februari 2005
    4 Sparven
    11 Lyckligast i världen
    21 lillefrejen
    24 Eddies Med tvillingar
    26 annikandy

Mars 2005
    27 Mariiee

April 2005
    19 Busbubblan

Maj 2005
    21 Soffie
    25 Anna D

Juni 2005
    9 Jen80

? 2005
    ? Salsan

Totalt: 23 st

• Nina75

Minname - DU ÄR INTE KLOK ....inom 2 veckor???????? Då är jag nästan 4 veckor över tiden, det går jag INTE med på.....
    Vi får nog ändra till inom 2 dagar istället tycker jag.
    Annars är det ett kanonbrev, perfekt.

• Nina75

Tufsan - Ska ni bubbla?? Det skulle kanske kunna få fart på min bebbe. Ska till bm idag och ska fråga henne om jag får bubbla, isf kanske jag hänger på ikväll. Det vore kul att träffa dig, har fått för mig att vi kanske skulle känna igen varandra iallafall.

Stort välkommen till de nya tjejerna i tråden.
    Karlastid - Jag VÄNTAR också nr 2 (bf+9 idag). Har en tjej född mars -01, ska bli spännande att se hur hon tar till sig nya bebben. Vi har förberett henne väldigt mycket så jag tror det kommer att gå bra. Det måste ju gå bra, vad gör man annars?

• Nina75

Blir inget bad...
    Var hos bm idag och nämnde att bebisen inte rört sig lika mycket senaste dygnet. Hon ringde till förlossningen och de ville ha in mig på koll. Det är jag glad för så nu åker vi....

• Nina75

Nu är vi hemma igen.
    Fyy, vad jag ångrar att vi åkte in nu.(tror jag)
    Först fick vi kolla ctg och allt såg jättebra ut. Sen fick vi vänta i över en timme eftersom det kom in en som skulle föda och självklart var ju hon viktigare.
    Efter ett tag kom i allafall en karl in med ul maskinen och skulle kolla så det fanns tillräckligt med fostervatten och också passa på att viktskatta bebben. Vattnet var precis lagom, men mäta bebis, det gick inte. Han tryckte jättehårt med den där maniken, det tyckte nog både bebben och jag för det blev en himla fart i magen och det gjorde jätteont. Han frågade försiktigt om den ofta slår kullerbyttor och så. Jag fattade inte alls,vadå kullerbyttor? h*n är ju nästan fixerad och har varit det ett bra tag. Nejdå inte alls. Bebben är VÄLDIGT rörlig och voltade omkring ordentligt därinne.
    Summan av kardemumman är att vi ska tillbaks imorgon bitti för att kolla om h*n fortfarande ligger på tvären/säte i såfall blir det snitt på fredag. Men vi vill hellre ha snittet redan imorgon isåfall, bökigt med barnvakt 2 dgr.
    Nu känns det som att det var läkaren (tror jag han var) som buffade bort bebis från sitt riktiga läge med huvudet nedåt, hade vi inte åkt in hade den fortfarande legat helt rätt....

Vill INTE ha snitt. Och om man nu ska snittas tycker jag man ska få det 2 veckor _innan_ bf, inte 2 v _efter_
    Fyyy, blääää, snyft, snyft, JAG VILL INTE!!!! *gråter*

Svar på tråden Kalmar-tråd