Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Kogänget surrar vidare 2

Tycker också att vi ska bestämma oss nu angående matställe så vi kan boka. Bättre ha det ordnat. Rätt som det är har veckorna passerat å vi glömt bort det hela!
    Eftersom det flest uppskrivna på La Tapita så kanske vi ska boka där då?

• Tre solstrålars mamma

Jahap. Då blev det två restauranger med lika många röster Lovan kanske kan avgöra det hela om hon får rösta på någon av La Tapita eller Atrium?!

Tänkte se om det var någon som hade lust att hitta på något på onsdag eller torsdag? På tisdag ska jag ju till Bm på em så då tror jag inte att hinner med åka någonstans. Elli ska ju vara hos farmorn medan vi är hos bm och då brukar det ta lååång tid att komma därifrån sedan när ska hämta henne. Farmorn liksom håller kvar oss på något sätt Fundersam

Hojta till om du vill hitt på ngt ons eller tors! Vad som för mig. Förslag: bada, myrstacken, lekpark, hemma hos mig eller annan.

• Tre solstrålars mamma

Darling: Du får gärna boka om du har lust
    Angående Sanda badet så har jag glömt fråga M om han vet men tycker det låter bekant. Antar att det ligger åt mitt håll eftersom du frågar...?!

• Tre solstrålars mamma

Ja just det ja. Då har jag varit på Sanda badet 1 ggr och tyckte det var ett himla bra ställe

Åh vad skönt det ska bli att få komma på inskrivning i morgon. Då ska jag minsann gnöla av mig ordentligt....hihi Räcka ut tungan Efteråt kan jag boka Ul....å det ser jag verkligen fram emot!!!

Idag var makens första dag på jobbet. Gick bättre här hemma än jag hade trott. Vi tjejer har haft det riktigt mysigt och jäntan har varit på kanon humör. Jag har hunnit fortsätta klippa äppelträden en hel del. Så nu har jag blåsor i händerna Men uj uj vilken tid det tar, har ju "bara 4,5 äppelträd kvar att klippa....
    Nu ska jag surfa vidare sedan ta å lägga mig tidigt och vila huvudet....huvudvärk..

ps. Tycker vi träffas redan 17.00 på La Tapita. Men de är mitt förslag. Fast det kanske inte fungerar för er som jobbar?! Har inte koll på era tider!

• Tre solstrålars mamma

Hade varit trevligt och hänga med på Myris men jäntan sover nu och kommer sova åtminstonne 1h till, förmodligen 2h. Sedan måste jag fixa lunchen till maken. Vi ska ju på inskrivning kl13 idag

• Tre solstrålars mamma

Jc: Åhh vad mysigt. Ja det rätt å passa på att njuta. Vi tänkte samma med Thailandsresan...*s*
    Men oj vad lång tid det tog för din bm på inskrivningen. Jag tyckte vi var rätt länge hos vår bm å då var vi där 45 minuter Och vi bubblade ju på om en massa....b.l.a. p.g.a. min förlossningsrädsla.
    Allt gick iaf jätte bra och det känns jätte bra trots att vi hade en ny bm denna gången. Tänker behålla henne. Vi fick byta om vi ville till gamla...hon var på semester just nu. Värdena var bra också.

• Tre solstrålars mamma

Är det fortfarande ingen som vill hitta på något i morgon? *pushar*
    Jobbar ni allihop eller va e det frågan om....*s*. Jaja...snart blir nog jag också förhoppningsvis "upptagen" med kurser å dyl. Bara vi får godkänt från dagiset så börjar jag stämpla!

• Tre solstrålars mamma

Änligen en träff lista gjord av en annan Jag kan hela dagarna och alla dagar!!!! Vi håller på å dö av tristess här hemma jag å jäntan. Alla tycks ju vara på semester eller jobba. Och inte har öf öppnat. Vi har verkligen INGET att göra. Lekparkerna är ju tomma och badhuset kommer inte på tal då jag inte längre kommer i min bikini...*s*.

Ko/kalv träff ute i det gröna:

Tisd: Nitis (hela dan), solen,
    Onsd: Nitis (hela dan), Solen,
    Torsd:Nitis (hela dan), Solen,

Jc: Jag hade defentivit gjort NUPP test som man beställer privat via Mamma Mia i sthlm t.e.x. Kostar lite men jag hade velat göra det nu men när jag ringde så fick jag höra att man måste vara mellan v11-v15 vilket innebar att jag var för långt gången  
    Då kan man iaf utesluta Downs Syndrom till rätt hög säkerhet. Kanske full säkerhet...är inte jätte hemma på det där. 
    Men fostervattenprovet vet jag verkligen inte om hade vågat göra...... ett fruktansvärt svårt beslut. Men om jag hade varit runt 40-års åldern så hade jag nog gjort det. Men inte i din ålder å inte när fått ett friskt barn och blir gravid så tätt inpå igen....hade inte tordas p.g.a. risken.  

Choko: Skoj att höra av dig igen Låter bra att ni trivs så bra! Spännande med nya inskolningen också. Hoppas det går bra!

• Tre solstrålars mamma
    Jc: Nu sökte jag på NUPP här på fl för att verkligen se så inte säger fel. Man kan inte utesluta Downs Snydrom eller andra missbildningar men man får ett värde på i vilken riskgrupp man hamnar som jag förstår det. Så om man nu hamnar i större riskgruppen genom deras mätningar på barnet så kan man då ta ställningen till om man vill göra fostervattenprov t.e.x. Men oftast hamnar man på den bättre sidan och då kan det t.e.x. visa sig att man har lika stor chans för någon typ av missbildning som en 23-åring t.e.x. även om man är 35. Och testet riktar sig främst mot Downs. Det var den infon jag fick på fl iaf
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2