Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Kogänget surrar vidare 2

Jordnöten: Missade ju ditt meddelande där uppe. Vad skönt att det löst sig så att du går ner på 80% nu!! Härligt att grabben trivs på dagiset också! Och självfallet har iaf inte jag glömt bort ko-dejten här på lördag!!! *ser fram emot*

Nitis: Ska kika in på lilla kissen alledles strax.

Jc: Välkommen hem igen! Låter som ni haft riktigt mysigt Lycka nu till på utbildningen!

Minja: Instämmer med dig. Vill inget hellre än att få bort den här magen. Sömnen är förstörd....jag som nydligen fått börja sova efter amningen. Vi får hoppas sista halvan av graviditeten går ännu fortare
    Hur är de med illamåendet förresten? Är det borta nu?
    Mitt försvann i v17 så nu är jag iaf människa igen på den punkten!

Vi var på ul i onsdags och blev framflyttade 2 dagar. Så nu är det exakta datumet 26 januari. Men räknar med en februaribebis....bara den inte kommer den 10:e så får den komma ut när som...fast hellst tidigare 

• Tre solstrålars mamma

JIPPIE Jäntan har fått dagisplats!! De ringde nyss och sa att hon fick börja inskolningen på måndag! Åh, det är sååå spännande! Skönt att det äntligen ordnat upp sig efter allt strul!
    Har ni några tips på vart man får tag på namnlappar som redan namnet står på och som man kan stryka fast? Du Jordnöten pratade om något förut men minns inte hemsidans namn

• Tre solstrålars mamma

Tackar tjejer Ja jag är så otroligt glad att dagisplatsen ordnat sig. Nu är jag bara lite orolig för hur hon ska trivas och hur personalen är och de andra barnen. Tänk om de är riktiga monster allihop....

Jc: Det där med tvlicens snubben lät ju onekligen bra skumt. Du skulle sagt han kunde komma tillbaka oflåsande och uppklädd om du ska lita på honom Men de kanske får in så dåligt med pengar numera så inte får använda bil i arbetet så kanske är som Darling skrev att han sprungit från Kirruna...hehe
    Angående ul så vet jag inte riktigt hur ska säga. Det kändes annorlunda, det gjorde det helt klart. Och bebisen liknar ju Mattias på pricken...*s*. Sedan verkar apparaten uppdaterad eftersom bilderna blev mkt bättre den här gången. Men känslan vad det är för kön finns inte där. Jag tror på flicka men tyckte bm antydde mot pojke så vi får väl se på könsbestämmande Ul vi skall göra.
    Egentligen skulle vi göra det nu på måndag men M fick förhinder och så ska ju Elli börja inskolningen så bokade om till 25/9. Evig väntan!!!
    Lycka till du på Ul

Darling: Uscha för feber. Här är en till som sjuk! Vaknade upp i tisdags med halsont och igår blev det feber, snuva och lite hosta. Idag samma. Känner mig jätte vissen och med en dundrande huvudvärk. Skönt att Elli är hos farmorn och farfarn mellan 08-17 varje dag numera! Ser inte lovande ut just nu inför lördagen men jag hoppas sååå på att få vara kry då. Har ju sett fram emot detta så länge!

• Tre solstrålars mamma
    Nitis och Minja: Vi ska åka till Linköping och göra könsUL med 3d/4D Passar oss perfekt då vi har ett drös med släktingar som bor där som vi ska passa på att hälsa på i samband med det!
    Vi resonerar som så att könet är det allra minst viktiga. Spänningen för oss ligger i hur barnet ser ut och personligheten, lik Eleonora, lik mig eller någon annan. Det är mer det som är den största spänningen och nyfikenheten. Så för oss var det ett självklart val att denna gången ta reda på könet eftersom det då endast är praktiskt så vi vet om kan börja sälja av kläder eller spara. Tiden att sälja av kläder sedan kommer inte att finnas Och pengarna till att köpa nya om det blir en pojke behövs verkligen från försälgning av flickkläderna!
  • Tre solstrålars mamma

hehe.. njäe jag är nog också en sådan där typ som inte vill klä min son i rosa. Tyckte inte ens att min dotter passade i bara blått eller svart då hon ju såg ut som en kille....iaf som bebis å jag ville ju visa hela världen vilken underbart vacker dotter jag hade. Samma är det ju om får en grabb... då vill jag ju visa världen vilken underbart vacker son jag har fått och det gör jag ju inte lättast genom att klä honom i rosa
    Vi får väl hoppas det är en tösa där inne så blir det minst krångel, hihi

Jag känner mig förövrigt bättre idag. Huvudvärken är som bortblåst och febern är mindre. Har inte ens tagit tempen men känner ju att jag är varm. Finns ingen anledning att sätta siffror på den... Så vi får väl se hur det ser ut i morgon. Hade det varit idag så skulle jag inte hängt med iaf så får väl se om det hinner bli mkt bättre i morgon. Fortsätter kureringen med C-vitamin bomber

Krya på ni andra också som sjuka!!!

• Tre solstrålars mamma

Äpplet: Hmmm... stora gräldagen... ja då grälade vi minsann. Men tror nog vi grälar varje dag numera Och angående jul....näe inte än snäälla. Jag som inte fått nog av sommaren ännu

• Tre solstrålars mamma

Darling: Tackar Ska verkligen försöka kurera mig! Skönt att det vänt för dig nu

Lovan: Bra idé med bowling Jag hänger också jätte gärna med, även om jag är urkass på bowling då bara testat det ca 3ggr i hela mitt liv vad jag kan minnas. Men då behöver ni inte förlora iaf Men får se hur jag känner mig i morgon om jag ens orkar följa med på middagen. Men det hoppas jag verkligen!!!
    Krya på dig å grabben!

Nitis: Skönt att även du är bättre!

Kanske ses i morgon då tjejer! Jag kliver in här någon gång på dagen i morgon och berättar min avsikt. Så ses vi förhoppningsvis utanför La Tapita strax innan 17!

• Tre solstrålars mamma

Okej här är första uppdateringen. Känner mig mycket bättre idag och känner inta av någon feber längre. Men däremot hostar jag ibland och låter lite förkyld/hes på rösten. Jag vill ju såååå gärna också följa med!!! Men får se hur det känns i em, tycker det har känns bättre på kvällen alltid vilket ju är lite lustigt för har för mig det brukar vara tvärtom?!
    Ska iaf plugga hela dagen idag sedan får jag göra ett brake och prata ihjäl gubben å se om hostan blir värre då eller om det fungerar. Så uppdaterar jag igen här!

Ha nu en trevlig lördag dag

*kramar*

• Tre solstrålars mamma

Jag kommer!!! Känner mig så mycket bättre nu när morgonen är förbi Men jag blir nog också bara kvar på middagen. Vi får väl se hur mkt kl är efter middagen och hur jag känner då!
    Hoppas ni andra som nu känner er krassliga på olika sätt ändå lyckats kurera er så mkt att ni hänger med. Vore ju onekligen skoj om hela gänget kom

Ses snart då

• Tre solstrålars mamma

Samma sak får jag säga. Tack så jätte mycket för en super trevlig kväll Går inte att vara sur när man kommer hem efter en träff med er glada kossor!!! Skrattande 

Lovan: Var lite orolig att försäga mig igår men de slapp jag GRATTIS igen!!!

Jc: Klart vi måste ha fler middagar och mycket oftare! "Syjunta" pratades det om också igår. Träffas på ngn vardag kväll hemma hos ngn och prata skit.

Ja vad säger ni tjejer. Ska vi boka in en ny middag om en månad? En gång i månaden kanske plånboken ger med sig på en utemiddag, eller vad säger ni?

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2