Inlägg från: Tre solstrålars mamma |Visa alla inlägg
  • Tre solstrålars mamma

Kogänget surrar vidare 2

Darling: Men GRATTIS Åhh då stämde min känsla där på Oliver! Tyckte det såg ut som så på dig att du nog var lite gravid...*s*. Jag å Nöten bubblade om det igår att du nog var gravid men att du nog höll inne på det lite...*S*. Verkligen jätte skoj!!! Jag som faktiskt trodde jag var helt ensam och först med att blivit gravid här i ko-gänget. Kände mig såååå ensam och tråkigt att inte känna till någon annan i gravid planer. Tjatade på nöten att de nu fick sätta fart...då visste inte jag att hon redan var gravid...haha. Och nu känner jag redan förutom alla er kossor två till i nära bekantskapen Härligt, då kanske det kan bli lite fikaträffar även under nästa mammaledighet

• Tre solstrålars mamma

Är det någon som har lust att hitta på något med barnen denna vecka så är det bara att höra av sig till mig. Behöver inte vara något märkvärdigt utan skoj med lite bus i en timme kanske Vi har ytterst tråkigt hemma och försöker bränna lite bustid på öf men vore trevligare att träffa någon kossa med kalv istället Eller ensam kossa som kanske sitter hemma å tråkar medan gullungen är på dagis.

• Tre solstrålars mamma
    Choko: Skönt att du kan ta det så bra iaf! Då får ni träna lite till i bebisverkstaden då...och jag håller tummarna på en liten majbebis för er *många kramar*
  • Tre solstrålars mamma
    Choko: Ja det bra att skriva av sig Förstår precis hur du känner med att lämna på dagis. Jag kan få ångest bara tänker på att den dagen kan komma-..även fast även tycker det lite spännande. Men har alltid haft svårt lämna bort min lilla ögonsten någonstans. Det är ju lite därför också som jag å maken bara varit iväg en endast gång på "parkväll". Men det har börjat släppa mer och mer eftersom jag ser att det gått så bra de gånger hon varit bortlämnad samt att jag slutat amma vilket också då gjort att det lättare har barnvakt. Men ärligt talat toklängtar jag efter henne varje gång...*s*
    Kärleken är verkligen oändlig som du skriver och egentligen kan jag inte förstå hur denna kärlek ska kunna räcka till till en till unge. Eftersom all kärlek finns hos jäntan...eller?
    Angående starta eget planerna så önskar jag dig all lycka till med idén Sitter själv med starta eget planer men för att min dröm ska kunna gå i uppfyllelse så behöver jag några år på mig eftersom måste gå en hel del kurser för att lära mig mer om den "produkt" jag tänkt sälja. Mer än så vill jag inte säga eftersom ju inte vill avslöja idén
    Har en jätte bra länk till dig iaf: http://www.starta-eget.se/
    Där får du även tips till böcker som bra att läsa!
  • Tre solstrålars mamma
    Choko: Tack tack

Darling: Det stämmer att det nog bara min jänta som inte går på dagis ännu. Förhoppningsvis får hon skolas in i mitten av september men det är ju väldigt osäkert verkar det som. Får aldrig klara besked och personalbristen är tydligen stor  
    Tur för oss att vi har en farmor att lämna till så länge!!!

I helgen har hela familjen varit i Stockholm och hälsat på min bror och hans tjej + dotter. Himla mysigt med trevligt sällskap och super god mat och en massa godis Tog min första långpromenad på 4,5 månad också, *kors i taket*. Det var himla skönt att kunna röra på mig lite igen. Nu när illamåendet tycks ha lagt sig.
    Innan vi åkte hem idag tog vi en sväng förbi min farmor och hälsade på. Fick mat och fika så vi storknade....*s*..typiskt min farmor!
  • Tre solstrålars mamma
    Darling: USch vad jobbigt. Ja även fast man vet de där bakslagen kommer så måste det vara hemskt hemskt jobbigt. Jag tvivlar på att jag skulle klara av att vara sådär stark och lämna då......nog bäst min maken tar hand om det där när vi väl är där..
    Vad är P-möte? Min hjärna står still....

Nitis: Härligt att det går bra för Jonte! Hoppas det får fortsätta så

Nöten: Undrar samma som Nitis. Hur går det på inskolningen? Och hur går det för dig på jobbet, står du ut? *tänker på er*
  • Tre solstrålars mamma

Oj vad ni varit flitiga här

Nu har jag börjat plugga.. Företagsekonomi A. Heltidsstudier denna termin! Jag trivs som bara den, har äntligen hittat rätt efter så himla mycket velning
    Men fyy vilket krångel det är med att få ut ersättning från A-kassan. Har fortfarande inte fått klart alla papper och det har nu gått två veckor. De kräver fler papper och allt krånglar bara för min anställning var så "komplicerad".....*suckar*. Hoppas det löser sig snart iaf. Väntar just nu på registerutdrag från Stockholms universitet som de kräver för att se jag avslutat de studierna. Så kan ju räkna med att det tar minst en månad innan kommer kunna få ersättning från den korta tiden jag var arbetssökande. Inte har jag fått något svar på jobben jag sökt heller men tror inte jag får något annat svar en negativt om får svar. Men spelar ju ingen roll nu när jag ska plugga...

Lovan: Skoj att träffa på dig på skolan Vi får luncha fler gånger, de hade ju bra utbud! Kanske kan utbyta schema så ser vi när respektive har föreläsning osv. Kan vara skoj å ta en fika tillsammans mellan någon långrast på föreläsning

Vårt modem har pajat så sitter hemma hos svärmor just nu. Var tvungen betala lite räkningar så kunde jag ju inte hålla mig ifrån denna sida Men nu måste jag plugga. FÖrhoppningsvis får vi igång nätet igen i helgen om hinner köpa nytt modem. Tills dess får ni alla ha det så bra!

Kram
    /Lycklig

• Tre solstrålars mamma

Här är en dagen efter dag.... Hade fest igår här hemma. Det var jätte trevligt...MEN nästa gång så blir det barnvakt Det var helt hopplöst att få jäntan somna. Just när hade lagt henne och gått ut...ja då går de av gästerna som skulle sova över in och lägger sina äldre barn vilka pratar och stökar så mkt att de väcker jäntan som blir helt otröstlig i 2h
    Så det slutar iaf med att jag får ta vagnen och ut och gå med henne i mörkret... då somnar hon äntligen!
    Men hon vaknar sedan 05.00 och är super ledsen igen....*suckar*. Då hade jag fått sova 4,5h....men men..är det fest så är det

Darling: Lät som en jätte skoj dag....förutom att den timade bad med illamåendet och graviditeten
    Tråkigt att grabben blivit så ledsen. Hoppas verkligen det går över. Jag lider med dig
    Förresten...ni har inte funderat på dagmamma om det kanske kan vara ett bättre alternativ.

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2