Inlägg från: Marcus pappa |Visa alla inlägg
  • Marcus pappa

    Ser att man pratar bilar fins där några som diggar wrestling med tro??

    Jag tittade mycket på wrestling mellan 1992-2003, sedan har det blivit mindre av den varan. Tittade på ECW, WCW och WWE(WWF), men även NJPW och AAA.

  • Marcus pappa

    Jag vet inte om jag skulle kalla wrestling för sport/idrott, föredrar termen sportsunderhållning. Jag vet att Eurosport börjat sända NWA/TNA Impact. Det är ju det förbund som är hetast just nu. WWE har kört fast lite (brist på konkurrens), och ROAH har inte riktigt lyckats med sitt koncept.

  • Marcus pappa

    Problemet är ju att Nash, Hall, Sting och Luger är gamla och inte så mycket att ha längre. Dessutom anser jag att Luger aldrig varit bra. Nash funkade som Disel ett tag men är en stark limiterad brottare. Hall har inte varit bra sedan han var Razor Ramon, Sting å sin sida har inte samma passion för wrestling längre. Det roligaste med NWA/TNA var ju att Raven fick ta NWA-titeln och hålla den ett tag.

  • Marcus pappa

    Enligt Z-TV och TV3 var det för dåliga tittarsiffror ihop med det faktum att WWE/Vince tar hutlöst betalt för sin produkt.

  • Marcus pappa

    Jag saknar gamla ECW, det ECW som på 90-talet drev wrestlingenn utveckling. Minns speciellt fuden mellan Raven och Tommy Dreamer som höll på i över ett och ett halvt år och innefattade i stort sett varje brottare i ECW. Vem minns inte den berömda "publiken brinner och Dreamer är korsfäst i ljusriggen-incidenten"? Det var tider det.

  • Marcus pappa

    Hulk Hogan är den mest överskattade brottare någonsin. Hn funkade på 80-talet, men sedan dess har hans karriär bara gått nedåt. Trist att han står i vägen för så många unga brottare. Randy Orton är en av de mest intressanta brottare på senare år.

    Vilka är era favoriter genom tiderna?
    Mina 10 är:

    1. Undertaker - Inte så mycket för brottningen, men vilken profil!

    2. Raven - En av de som gjorde ECW till vad det var innan de gick under, dessutom har han hållit US-bältet i WCW och varit NWA-mästare.

    3. Rickey "The Dragon" Steamboat - En av de mest underskttade brottarna någonsin, hans och Ric Flairs klassisker är värda att se om tusen gånger.

    4. Sting - Att bli så över som han blev under det 1&½ året han inte brottades säger mycket.

    5. Chris Jericho - En av de bästa brottarna sett till allsidighet och spel med publiken.

    6. Stone Cold Steve Austin - Mannen som förändrade wrestlingen för alla framntid. The orginal american badass.

    7. Shawn Michaels - Tänker på honom innan den senaste comebacken, då han var kung. Gamla DX och allt kring den eran.

    8. The Great Muta/Kenij Muto - Den första japan att få ett erkännande i USA. Uppfann moonsaulten, i mitt tycke det coolaste movet (tillsammans med powerbomb).

    9. Ric Flair - Sett till meriter den störste någonsin. Dessutom är han ohotad mästare på psykologi. Jämfört med Falir är Hogan inget mer än en småspelare.

    10. Eddie Gurrero - Mötte tyvärr en allt för tidig död. Men han är latino heat forever, viva la raza!

    Bubblare: Brian Pillman, Disel, Razor Ramon, Jushin Liger, Rey Misterio Jr., Tommy Dreamer, Terry Funk och Cactus Jack/Dude Love/Mankind/Mick Foley.

  • Marcus pappa

    Henrik28: Det beror på vad du menar, visserligen är matchutgången uppgjord och på så sätt är det inte på riktigt. Men alla riskmonet och uppoffringar är det. Man kan tycka vad man vill om wrestling, men atleter är dem oavsett om man gillar det eller inte. Sedan finns det ju föromane om att alla matcher är inövade i förväg detta är delvis fel eller rätt om man så vill. Vissa matcher (se Hogan vs. Ultimate Warrior på WM VI) är inövade helt och hållet och varje move förutbestämt. Sedan finns det matcher som innehåller visa spots men i övrigt är det impeovisation som gäller (se TLC-matcher med Hardy Boyz). Sedan finns det de matcherna som är rakt igenom improviserade (se The Rock vs, Mankind på KOtR 98).

    Med tanke på hur många som skadat eller till och med dött i ringen är det rätt dumt att säga att det inte är på riktigt, för stora delar är det. Dessutom boxning är också uppgjort mer eller mindre, varför möter annars stjärnorna lik hela tiden. Skillnaden är att wrestlingen är man ärlig och att vi inte vet vem ska vinna.

  • Marcus pappa

    Jonathans Pappa: Ledsen att göra dig besviken, men i CZW och ECW var det också uppgjort, sedan att de tar/tog större rsieke rmed sina stunts än andra förbund är en helt annan sak. Foley är viusserligen galen och totalt hänsynslös mot sin kropp. Men vissa keyspots är alltid förbestämda i matcher av den typen och matchutgången är alltid förutbestämd. Alltså: Wrestling är fejk, det är inget annat än ett skådespel. Men inte mindre underhållande för det. Många av dem som bokar matcherna och lägger upp storylines är gamla manusförfattare från serier som Glamour och Days of our lives. Titta på en såpa och sedan på en wrestlingfude och du kommer att se så många likheter att det är skrämmande

  • Marcus pappa

    Du vet att de felsta gånger de blöder har de bladat? Men visst, det är frågan om en extrem form av underhållning, inte någon sport så då kan jag köpa att matcherna är uppgjorda. Det är precis som vilken teaterföreställnings som helst. När de åker igenom glasväggar eller slåss med glasfalskor får du tänka på att det är filmglas.

Svar på tråden Ser att man pratar bilar fins där några som diggar wrestling med tro??