• Malin1976

Dina bästa husmorstips!

Har du några "husmorstips" som du vill dela med dig av?
    Det finns ju i tidningar någon gång då och då men att komma ihåg dom efteråt är ju en annan femma tycker jag.
    Därför hoppas jag att vi kan hjälpas åt och samla några här så vi kan läsa å läsa å nöta in dom i huvudet så dom ej faller bort!

Vore ju bra om jag kunde börja med ett...

Jo, om du ska koka köttgryta eller liknande och har massor av pepparkorn i så kan man lägga kryddorna i en te-sil (som är sluten/stängd).
    När grytan är klar är det bara att plocka upp tesilen så slipper man obehaget att tugga i pepparkornen när man äter maten.

• Svar på tråden Dina bästa husmorstips!
  • Malin1976

Ett annat tips med att få rent kaffe/te-muggar är att hälla i maskindiskmedel och fylla upp till kanten med hett vatten. Låt stå (länge) och sedan bara skölj ur.

• sugarpie

Jag kan en till men vet inte hur bra det funkar.

Om man håller på och målar inomhus så tar man en gul lök och delar den itu. Sedan lämnar du dom i rummet bara några timmar/över natten
    sedan ska det knappt lukta målat.

• Malin1976

Sugarpie: Lök?? Som luktar så illa av sig själv...

• SpecialK

Vircryl! Tack för vattenkokartipset! Ska köra det ikväll!

• teljeufo

Mitt tips är att skära ner frukt i isbits stora bitar och lägga i frysen nu under sommaren för det är ju så att banen alltid vill ha glass men dett är lika gott fast lite nyttigare
    Min dotter älskar frusen vatten melon

• Lina66

Ngn som vet hur man får bort tomatsås fläckar från kläder??? Vet inte hur många av lillans kläder som där är fläckar på nu!

• sugarpie

Ja, löken ska ju suga upp de andra starka lukterna.
    Jag fick en bok med husmorstips och då stog det med.
    Men om det skulle börja lukta lök i rummet istället vet jag inget om ;)

• Loppan79

Om ni får fettfläckar på kläderna så gnugga med yes diskmedel och låt verka ett tag innan du lägger in plagget i tvättmaskinen. Bättre än alla fläckborttagningsmedel

• teljeufo

Lina69 - Inget "husmorstips" men Vanich är ett meldel som funkar kanon i våran familj.

• Loppan79

Lina69 - inget husmorstips men Vanish brukar funka på tomatsås

Svar på tråden Dina bästa husmorstips!