• Rozwa

Ryan Air

Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?

• Svar på tråden Ryan Air
  • Xara

Oss behandlade de bra när vi reste med första barnet när han var liten. Inga problem alls. Men så har jag väldigt goda erfarenheter av det flygbolaget oxå: har rest OFTA med dem och har inga tråkiga minnen alls. Läs på villkor & regler på deras hemsida, är dock ett tips!!

• Madicken

För oss har det varit jättesmidigt att åka med Ryan Air. Barnfamiljer får gå på först på planet.

Nackdelen kan vara att flygplatsen ofta ligger långt ut och att åka i en varm buss i en timme med ett barn kan vara drygt. En annan nackdel är att om man har en sulky/vagn med sig och den går sönder så får man själv stå för kostnaderna.

Lycka till på resan!

• Flutterby

Har någon åkt Sturup-Stansted med Ryan Air? Vi ska åka i augusti, när vår son är 17 månader o vi ska ta med hans paraplysulky. Jag undrar om man får ha med sulkyn ända fram till gaten(så står det på hemsidan) eller om man måste checka in den vid disken, vilket de sa på telefon.

• Rozwa

Det var skönt att höra lite positiva saker om Ryan Air. Annars hör man ju mest negativa.

• Madicken

De gånger vi åkte med Ryan Air hade andra barnfamiljer med sig sulkyn ända fram till planet.

• Flutterby

Madicken: OK.

Efterlyser igen barnfamiljer som åkt från Sturup med Ryan Air.

• Morrizz

Man får ta med sulkyn/barnvagen änd fram till flygplanet som standard hos RyanAir. Har själv hittills inte åkt med barn med dom men har sett att dom som gjort det har blivit väl behandlade.

Ett varningens ord bara, gaten på Skavsta (då man ska boarda flighten) är rena rama farsen. Alla ska bara först ombord oavsett vilket boardingnummer dom har och jag har många gånger fått hjälpa barnfamiljer att "skuffa fram" dom, då dom har rätt att gå först ombord. Fatter inte denna stress hos passagerarna just på Skavsta.
    Kan tillägga att jag har pendlat med dom i över 3 år så jag talar av erfarenhet .

Svar på tråden Ryan Air