Ryan Air
Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?
Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?
På Stansted är de ganska långa avstånd när det gäller Ryan Air, men vad jag minns finns det hiss på alla ställen det behövs. Annars brukar det finnas rulltrappa, så det borde vara lugnt. Detta är efter incheckningen så ni slipper i alla fall bagaget! Jag tror det kommer att gå jättebra! När reser ni?
Vi är borta mellan 7:e och 12:e september. Är lite nervös för att resa med en 4-månaders bebis...
jag fick för mig att de skulle lägga ner?? Stod inte det på aftonbladet för nån dag sen?
prickelina: Nej, de skär ner på flygningarna bara. Tyvärr. Det innebär antagligen att de tar bort Malmö-Dublin så småningom. Trist.
Rozwa: Ja, förstår att du är nervös. Jag ska resa 19 augusti, ensam med min då 11-månaders tjej och det känns supernervöst men roligt också! Tror det kommer att gå jättebra för oss båda. Det enda jag är riktigt nervös för är det där med ont i öronen som många barn får vid flygning. Jag ammar inte heller så jag kan inte hjälpa till på det sättet. Får ge henne vatten eller välling i flaska, det kanske hjälper.
nej, det hoppas jag verkligen inte. Men de ska dra in på vissa linjer.
aha... för jag tycker det har funkat bra när vi har åkt med dem! Har bara åkt till London dock men vilka priser de har!
prickelina: Precis! Jag åker tur och retur Malmö-Dublin och det kostar 846 kr för mig och Tilda. Det är så otroligt billigt!
Det har funkat bra för mig att åka sturup-stanstead med Ryan Air. På sturup är det ofta trappa ner till planet så det är lite krångligt med vagn men flygplatsen har vagnar du kan låna. Stanstead är det långa avstånd men du kan få din vagn direkt vid planet när du går av om du väntar en liten stund.
När jag flygit med Ryanair har barnfamiljer fått gått på först, sen räkna med minst 30-45 minuter i gång tid för att komma igenom stansted för Ryanairs plan ligger väldigt långt borta i terminalen och det går ej några snabbtåg dit. Sen måste ni väll checka in igen eller och det brukar ta lite tid.
Tack , bra att veta om Stansted.
Som sagt, det är långa avstånd på Stanstead. (En gång hade vi 10 minuter mellan ett byte eftersom plan nr 1 var försenat, och det blev det värsta sprinterlopp jag varit med om, med två små barn och handbagage... blodsmak i munnen och vi hann precis fram när incheckningspersonalen började lägga undan sina listor... )
Men det finns som sagt rulltrappor och hissar, enda stället som det bara är trappor är när man ska gå ut till planet från gaten.
Det är ganska bra att flyta Ryan med bebisar. Dom tillåter tex att man har sulky ända till man går upp för trappan i flyget! och sedan väntar vagnen på en när man går ner för trappan igen. Hur smidigt som helst. Har flygit massa andra bolag där vi måste checka in vagnen vid "boardingen" (vilket är ok) men sedan får man den vid väskutlämningen, vilket är helt sjukt.
Nu är resan bokad! Vi åker den 7:e september Göteborg-London och sen London-Cork med ryan Air. Hem den 12:e. Ska bli så roligt!
Jag flyger Ryan på torsdag! London-Säve. Stannar i kära Svedala i 2 veckor. Härligt. Kort och bra flygning för lillan..