Ryan Air
Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?
Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?
Moster: OK, blandade bud alltså! Tack för infon!
Jag har rest väldigt mycket med Ryan Air de senaste åren, först med ett och sen med två små barn. Vi har alltid blivit mycket väl behandlade, man får ju bl a gå ombord först.
Vi har alltid fått ta med vagnen till gaten överallt. Först checkar man in vagnen och får en "tag" att sätta på den, sen lämnar man den vid trappan upp till flygplanet. Det har fungerat likadant på samtliga flygplatser jag varit på (t ex Skavsta, Stanstead, Glasgow, Bryssel, Hamburg m fl m fl).
Däremot får man inte alltid tillbaka vagnen vid trappan när man kommer fram, ibland får man hämta den på bagagebandet, vilket kan vara lite jobbigt. T ex funkar det så när man kommer till Skavsta. Och ibland måste man bära vagnen, som någon redan sagt, t ex när man flyger från Stanstead.
Men annars har jag bara positiva erfarenheter!
Lycka till!
Bra att få höra om era erfarenheter - jag har som sagt inte ännu rest med liten och Ryan. Vi funderar på att flyga med SAS Arlanda - LondonCity sen när det är dags, för då blir det inte så långa transportsträckor mellan flygplatserna och hemmen.
Dom har ju numera sk lägsta pris så det blir nog inte så mycket dyrare i slutändan.
Morrizz: jo, jag vet att det inte är ett transferflyg och det oroar mig lite. Dessutom ska vi inte vidare till Dublin utan till Cork på Irland och dit går det inte så många flyg per dag. Men dömma av alla positiva komentarer om Ryan Air i denna tråd så flyger vi nog med dem. Vi är positivt lagda och tror att det går bra!
citronsorbet: när man lämnar sulkyn vid flygplanet, hinner man packa ner den i en väska då? Vi tänkte köpa en väska till sulkyn, så att den inte blir så skitig i transporten.
Jag ska också åka till Irland med Ryan Air, men i augusti. Har rest med de massvis med gånger innan, men detta är första gången med barn. Men eftersom jag bara har bra erfarenheter av dem så är jag inte orolig. Jag reser Malmö-Dublin så det är inga byten heller, annars hade det kanske varit lite jobbigare (jag reser ensam med min dotter).
I övrigt kan jag bara skriva under på vad de flesta andra här skriver, tycker personalen är väldigt trevliga och hjälpsamma, särskilt mot just barnfamiljer.
Hoppas ni får en trevlig resa!
/Lina *längtar till mitt älskade Irland*
Nyfiken bara LinaP: Vad ska du göra för roligt på Irland? Själv ska jag till Cork för att hälsa på familjen som jag var au-par hos för elva år sedan. Jag har träffat dem tre gånger sedan dess men min kille har aldrig träffat dem så det ska bli roligt!
Flutterby: Jaa, det hinner man väl... Man måste ju ändå fälla ihop den, så nog kan man stoppa in den i en väska på samma gång. Har aldrig gjort det själv, dock. Nu börjar den se lite skabbig ut...
Citronsorbet: Tack!
Oh ja, packa absolut in vagnen! Var vagn pajade dom komplett, handtaget var av när den kom fram till London. Och den blev bara ersatt till 60% pga nan konstig värderingstabell som Ryan Air har. Enligt den fick vi inte tillbaks nypriset, eftersom den var 6 manader gammal! Men för mig kostar en ny vagn 100%...Kanske är värt att ta en billig reseförsäkring om du har en fin vagn!