• Rozwa

Ryan Air

Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?

• Svar på tråden Ryan Air
  • Morrizz

Flutterby - vad jag kan tänka mig som är er till fördel att flyga från Sturup är att det är en ganska så liten flygplats. Jag föredrar dom små flygplatserna,, då slipper man allt promenerande mellan de olika ställena man ska vara på.

• Flutterby

Morriz: det låter ju bra, men när jag ringde deras kundtjänst så sa de att man checkar in vagnen samtidigt med bagaget. Konstigt!

• Morrizz

Vad jag har sett så har vagnarna/sulkysarna också fått en sån där "check-in remsa" precis som det andra bagaget som har checkats in. Men sen har dom fortsatt med vagnen/sulkyn till gaten. Tror dom bara behöver registrera att den kommer ombord (dvs lastas in i flygplanet) och att den faktiskt tillhör er och ingen annan.

• Morrizz

Med dom menar jag förståss föräldrarna.

• Morrizz

Rozwa - tänk bara på att RyanAir är inget transferflyg, dom väntar inte in ett försenat flygplan. Så kommer flyget försent till London och ni inte hinner i tid till planet ni har bokat till Irland så är det kört.
    Som tur går tex flighten till Dublin typ 1g/timme under dagtid.

• Billi

Vi åkte med Ryan Air från Göteborg till London i början av juni. Vi fick en sådan check-in remsa men tog med sulkyn fram till planet där de tog hand om den. Barnfamiljer fick gå på först så det var ju bra. På Stansted airport var det lite krångligt på vägen tillbaks då ingen hiss fanns vid gaten och man fick bära sulkyn nerför en massa trappor. Lite jobbigt med barn, sulky och kabinväska samtidigt.

• Jozan

Rekommenderar ej... har fruktansvärt dålig erfarenhet av RyanAir. Skulle man missa planet (pga fel på tåg till flygplatsen tex) så får man vackert boka om sin biljett och betala nytt fullpris. Jag satt fast på flygplatsen i Stanstead London i 18 timmar pga tågfel. Fick betala ny biljett pga att jag var 5 minuter (inte en minut mer) sen till incheckningen, just pga av ovan.
    Skulle ALDRIG resa med RyanAir om jag hade barn med mig. Om ngt skulle strula är man körd.

• Flutterby

Billi: Ännu ett skäl att skaffa en väska till sulkyn! Tack för infon!

Jozan: Vad trist! Som tur är behöver vi inte ta tåg, men man kan ju förstås bli försenad ändå.

• Moster79

Flutterby: Vi åkte till Stansted/London i maj från Sturup med Ryan-air. Dessvärre så va vi tvungna att checka in vagnen direkt, även om det va en lite smidig vagn. Däremot så fick vi ha vagnen i Stansted ända tills vi klev på planet vilket va jätteskönt! Ha en trevlig resa!

Svar på tråden Ryan Air