Ryan Air
Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?
Hej, är det någon som rest med ryan Air med barn? Vi ska till London och sedan vidare till Irland med Ryan Air i september och dte ore intressant att få veta hur de behandlar barnfamiljer?
Rozwa: Jag jobbade på olika ställen i Kerry i 3,5 år, på hotell och restauranger, så jag ska tillbaka och hälsa på alla mina vänner. Det var ett tag sedan jag var där, över två år sedan, och det ska bli superkul! Jag lämnade ön som tokig partypingla och kommer tillbaka som tokig mamma. Undrar om de kommer att känna igen mig...
Jag älskar verkligen Irland, det är som ett andra hem för mig och jag längtar tillbaka nästan varje dag. Hade min dotters pappa inte bott här hade jag definitivt kunnat tänka mig att flytta dit efter mina studier!
Så kul att du fortfarande har så bra kontakt med familjen! Ska ni bara vara i Cork eller ska ni resa runt lite?
Nej, vi ska bara till Cork. Vår dotter kommer bara vara fyra månader så vi känner för att ta det lugnt. Fast något hittar vi säkert på.
Flutterby
Du hinner definitivt packa in vagnen i o m att ni som barnfamilj går på först, nu kommer jag inte ihåg om du reser ensam med barnet eller ej, men annars kan en vuxen packa vagnen och en vuxen gå in i planet och ta plats
Jag har rest mycket med Ryan Air och min erfarenhet är att morgonplanen är mer i tid för ju senare avgångar ju mer förseningar drar de på sig!
Trevlig resa!
Kan bara hålla med - deras morgonflyg är oftare i tid. Fast vi har haft ganske så bra tur och haft väldigt få försenade avgångar.
Luton har krånglat mer än Stansted vad gäller det när vi flygit till Stockholm.
Jo en rolig Ryan - Irlands historia...lite OT...
Förra sommaren när vi landade i Kerry (vilket är nog den minsta flygplatsen jag varit med om - kor på ängen brevid och några traktorer parkerade) så visste inte passkontrollanten om Sverige var med i EU eller inte. Så han fick gå och kolla på en separat lista
.
Rozwa: ja, det förstår jag! Tilda kommer att vara 11 månader när jag reser men jag ska ändå ta det ganska lugnt. Bara träffa goda vänner och mysa!
Morrizz: Jag flög från Kerry en gång, och det kändes helt sjukt. Dels kossorna utanför, men sen är ju dessutom deras vänthall så liten att det känns som om man sitter på en vårdcentral eller nåt. Trodde jag hade kommit fel först, men det fanns ju ingen annanstans att gå!
Det gick någon otäck dokumentär om Ryan Air för ett tag sen. Bland annat så hade de dålig säkerhet, det var lätt för obehöriga att ta sig in, och de är under grym tidspress för att betala så lite som möjligt till flygplatsen. Vilket resulterade i att småfel inte åtgärdades bla så åkte ett plan iväg med icke fungerande "uppblåsbar rutschkana för avstigning av planet".
Man får vad man betalar för...
Yokohama: tack för infon!
Vi åker ju två vuxna + vår pojke, så det löser sig nog med vagnen.
Nu har vi bokat flyg till Cork, Irland! Vi mellanlandar på Stansted så vi får se hur det går. Men vi har hela fem timmar på oss på flygplatsen på vägen dit och tre timmar när vi ska hem. Så vi har gott om tid på oss. Det enda som känns bökigt är att vi ska ha med barnvagnen till vår 4-månaders tjej. Läste i tråden att det inte finns hiss överallt på Stansted och att man då får bära vagnen. Puh. Och barn. Och bagage. Puh igen. Någon som känner till om detta?