Profeten Mohammed!
VillVäl
"Vad säger dagens islam om äktenskap vid så ung ålder?"
Jag svarade på frågan innan VillVäl, att det handlar om att brudparen ska vara mogna båda fyskiskt och mentalt.
VillVäl
"Vad säger dagens islam om äktenskap vid så ung ålder?"
Jag svarade på frågan innan VillVäl, att det handlar om att brudparen ska vara mogna båda fyskiskt och mentalt.
Hibasmamma
Vad var det som är sjukt?
Rokka Jill
Var skrev jag att 6 åringar blir mogna fyskiskt och mentalt?
Hibasmamma
Så profeten Saw handlade fel enligt dig?
Rokka Jill
Du citerat mina uttalande, var skrev jag att 6 åringar blir mogna fyskiskt och mentalt?
"straffbart i dagens läge som tur! "
I Sverige ja , dock inte i andra kulturer.
Hibasmamma
Profetens Saw farfar gifte sig med en tolv-åring, han var rätt gammal då. Det står ingenstans i islamskällor att hans giftermål med Aisha handlade om några omständigheter än att det skulle kännas bekvämt att Abu Bakr fick träda in i profetens Saw hus när som helst.
"Men jag måste ju säga att händelsen berättade med Aishas egna ord låter ganska grym.."
Varför då? Hon var lyckliggift och älskad, hon äalskade profeten Saw så mkt att hon var svartsjuk på dom andra fruarna!
Hibasmamma
När var det sista gången du gungade? Säg inte när du var 5 år! Hade du inte leksaker när du var tonåring? Finns det inte vuxna som spelar tv eller dataspel? Hade dom sådana spel så skulle hon säkert föredra det före gungan. JAG GUNGAR OCKSÅ ibland fastän jag är 32 år gammal.
Var står det att hon blev bunden?
"så hur mogen var hon egentligen?"
Du finner ju det i den hadithen hon berättade, i dom hundra-tals ahadith hon återbrättade av profeten. Eller menar du att dom som spelar data-spel inte är mogna? Och näre blir man mogen tycker du? När man fyller 18?
Hibasmamma
Så "handed me" betyder binda?
Ja du Hibasmamma, jag får byta namn när jag vill och hur jag vill så länge jag inte strider mot flsreglerna
Har du något emot det?
Vill du nu svara på mina frågor?
bluemountain
Bestäm dig vilken kultur du vill diskutera eller historia? Är det Sverige så är det pedofili att ha sig med personer under 15 år IDAG men förr var det tillåtet att gifta bort flickor i unga ålder som heliga Birgitta.
bluemountain
Är du säker på att man väntar tills man fyller 15 för att börja ha sex?