Inlägg från: Elisia |Visa alla inlägg
  • Elisia

Lantlig/Romantisk inredning!

Häääär vill jag gärna vara med! Vilken favvo-tråd! Jag ska rota fram alla mina favoritlänkar och skicka in...

• Elisia

Jen: du borde ta och kika i de där vanliga katalogerna som Haléns och Ellos för de brukar ha lite sådant till vettiga priser.
    Jag behöver också ett tips: I huset vi köpt finns en gammal öppen spis med kåpa som har blivit målad... Inte så smart - det hade nog varit snyggare att fortsätta vitkalka den - men de ville väl hitta en snabb lösning. Tyvärr så har de målat med en ganska blank vit färg och jag tycker det ser så plastigt ut. Hur går jag bäst till vägga för att få den att se ut som den förmodligen gjort förr igen? Svampa den med matt vit färg för att få det lite "ruggligt"?

• Elisia

Det är en jättebra idé, Jen. Förstår inte varför jag inte tänkt på det själv. Man blir ju galen när de förstör något på ett så klunpigt sätt. Även kakelugnen i huset är målad - förmodligen hade den väl "fel" färg så den är övermålad med samma blanka, vita färg. Det fungerar dock bättre...
    Och angående dina dynor; jag har sett sådana där ganska nyligen någostans men kan för mitt liv inte komma på var. Har du kollat alla danska inredningsbutiker som det finns en del länkar till här? Det går säkert att beställa där. Och så finns det ju vanliga tygaffärer som syr upp på beställning om du inte vill göra dem själv.

• Elisia

En hyfsad variant är Oxford från MIO. Finns i flera helt OK färger. Helst vill man ju ha Oxfords schäslong också... En helt egen som ingen annan får sitta i.

• Elisia

Så är det; vitt fungerar ju alltid som bas och dessutom är det ju så himla lätt att variera sig med detaljer i den färg man är mest såld på för stunden. Själv är jag otroligt roooosa just nu och det har hängt med ett par år så jag börjar bli trött på mig själv. Tycker att det är så otroligt fräscht när man kommer hem till folk som har snappat upp den turkos trenden för det är också jäkligt snyggt till vitt och också till trärent. Mycket man vill ha!!

• Elisia

Åh, jag är så sugen på att skicka er en länk till Hemnet med bilder på huset som vi just vunnit budgivningen på men jag vågar knappt ens prata om det innan kontrakt är skrivet...

• Elisia

Farao, vad smart! Då kan vi snacka här och lägga alla länkar vi hittar på den andra? Såg just att Hemnet tagit bort "vårt" hus från sidan så jag har mailat till vår mäklare och bett henne skicka över bilderna till mig. Måste ju ha dem att titta på tills vi är på plats! Och för att visa er...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!