Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Beatrize74 : En "påshylla" kanske? Har för mig om att Norrgavel och IKEA har sådan i sortimentet.

• nublu

Äppelpaj: Tack, du hittade "påshyllan" åt mig! Den sista länken om någon undrar...

• nublu

Äppelpaj: Vik dem dubbla! Karlns skor alltså...

Hurra, någon gång inom den närmsta framtiden ska jag till Ullared. Räkna med att jag ska leta inredningsprylar!

• nublu

Beatrize74 : Jasså, det var din hall! *känna igen*

Jag tackar min lyckliga stjärna för vår källaringång. Hallen uppe är vår "finingång" med bara ett par tofflor på golvet.

• nublu

Vi svenskar är jätteexotiska! Mammas kusin och hennes man som bor i Kanada hälsade på hos oss för två år sedan. De blev totalt förälskade i mammas och pappas inglasade altan ("You have an absolutely lovely sunroom, dear!"). Nu har de kopierat den hemma hos sig...

Och träffar ni på någon på e-bay som handlar svenska silverbestick och servisdelar som en tok så är det säkert hon!

• nublu

Ankmor : Kan du inte höra med någon av de svenska återförsäljarna om de kan ta hem åt dig då?

• nublu

Jag läser också Drömhem & Trädgård. Tyckte att den var sådär ett tag men nu har den blivit läsvärd igen. Prenumererar på Allt i Hemmet och Hem&Antik. Den sistnämnda är riktigt bra på lantligt och ombonat.

• nublu

Estniska heminredningstidningar har MYCKET att lära om lantlig romantisk inredning. Mycket ful modern arkitektur (och vackra timmerhus) och brackigt i värsta Dallas-stilen. Vit färg är okänt, det ska vara furupanel genomgående *brrrr*

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!