Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

luscious : Ikea, eller kanske eventuellt Hemtex.

• nublu

therre : Va 17 ett sådant bord har ju jag haft! Fast det pajade. Lite rangligt var det vill jag minnas, det välte nästan när hunden råkade knuffa till det.

Lycka! Textilhuset i Nässjö har de bruna Gant-kuddarna (turkos och plommon också om jag inte såg fel!) för 475 spänn. 358 för bara fodralet. Och jag som trodde att de skulle vara betydligt dyrare efter att ha läst om den i den här tråden (eller någon annan). *glad*

• nublu

www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Fint utanpå, gräsligt inuti... Men vilken potential! *drömma*
    Tyvärr ligger det avigt mitt ute i bushen och så älskar vi ju vårt hus. Vi upptäckte det när mäklaren synat det i sömmarna och värderat det. Den dagen vi säljer det så kommer vi antagligen att vara rätt kräsna med vem som får köpa.

• nublu

juliah : Tror inte det tyvärr. Antar att det är med Gant-kuddar som med allt annat; ju närmare Stockholm, desto dyrare är det! Eller så hade de prismärkt fel! Massor av fina smårutiga påslakanset från Gripsholm hade de också för 199 kr/set. Blev toksugen på beiga faktiskt. Hela sovrummet är snart beige!

• nublu

Eddan : Det tycka vara slutsålt tyvärr!

Ikväll ska jag städa ur badrummet och "piffa" lite. Ser lite skabbigt ut nu när man jämför med tvättstugan.

• nublu

NR : Kolla Sandbergs, de brukar ha mycket klassiskt randigt.

Therre: Åhléns kanske? Eller Boråstapeter?

• nublu

Therre : Anno 1905 iofs.

Det finns ju hur mycket snygga tapeter som helst nu ju. Jag blir jättesugen på fondväggar i butiken men sedan bangar jag ur. Älskar mina ljusa enfärgade väggar!

• nublu

Nu har jag shoppat på Hem Ljuva Hem www.hemljuvahem.nu

Det blev 2 rutiga kökshanddukar med bakelse på, en tredelad svart trådkorg och en lätt rostig zinklykta. Den sistnämnda mest för att den var billig och för att få full valuta för frakten på 99 kr.

• nublu

Pärla 1: Menar du Textilhuset i Nässjö? Den butiken är helt P****P livsfarlig ju! Jag var där igår och gjorde av med typ en tusenlapp på kuddar (röda med stjärnor "fusk-Gant" ) och matchande fleecefiltar. Höll på att dö på kuppen eftersom det var tungt++ att bära och dessutom gick jag bort till Toy House och köpte 2 stora lego-satser till pojkarna. Det är ju födelsedag på onsdag! Men fy 17 vad jag var trött när jag kom hem!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!