Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

juni mamma skrev 2006-09-19 13:39:39 följande:
    Helt underbar tråd!!Är det ngn som vet (helst nätshop) var man kan få tag på förvaring, typ plåthink o dyl, som ser lite antika ut? Ska ha till tvättmedel. Kartongerna är ju inte så fina...
    Jag har glasburkar
  • therre

knodd går inte att beställa även fast det står det, så ni vet. fast ni kanske har närmare ikea än mig? tänkte nämligen ha det som tvättunna i stugan.

• therre

åååh, var det inte i veckan fridas skulle öppna? det är ju redan tisdag!

• therre

jag igen på morron då

vilka av dessa bord är finast? jag tänkte måla det vitt (alt vanilj eller gråvitt) och ställa min porlinsdockssamling där efter jag troligen patinerat / krakelerat det.

• therre
    ElinI skrev 2006-09-20 10:00:08 följande:
    Måste säga nr 1. men det är nog för jsg har lite svårt för de svarvade benen.Det finns en romantisk lantlig butik i Ystad(närakyrkan och bokhandeln)som är väldigt romantisk/lantlig med mycket vitt..Annars tycker jag ILVA har mycket fina saker i den stilen även om jag själv har lite mer dansk design hemma..
    Jag gillar mer fransk lantlig design, vad du ge ett exempel på dansk design?
  • therre

Det blir bord nummer 2! Mamma och pappa hade vägarna förbi stället där kvinnan bodde idag så jag skickade med pengar fick de hämta det åt mig Kommer bli jättefint när det är klart! Tycker om de mjuka kanterna

• therre
    nublu skrev 2006-09-20 21:19:51 följande:
    therre : Va 17 ett sådant bord har ju jag haft! Fast det pajade. Lite rangligt var det vill jag minnas, det välte nästan när hunden råkade knuffa till det. Lycka! Textilhuset i
    haha, ojdå jag tycker det var mysigt o 150:- var ju som hittat!
  • therre

tack hampo! nu har jag fått kakfatet min syrra handlade. det blev det från indiska

q
  • therre
    Samla skrev 2006-09-21 20:47:43 följande:
    Har lagt in en bild på min nymålade kyrkobänk, ska kompl med nån kudde eller nått!
    Åh, vad fin den blev!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!