Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

hampo skrev 2006-10-02 15:54:13 följande:
    Lantliv heter affären i Leksand. (Såklart att jag har) (ALLT SOM DU VILL HA) § alla har vi varit små §
    Jag vet Jag får komma till dig får du dra med mig på shoppingturer där nere
    nublu skrev 2006-10-02 15:00:58 följande:
    Klart att det är e-bay...*suck* Jag som lovat mig själv att det blir INGET e-bay förrän jag har jobb. En morot så bra som någon i jobbsökandet!
    Haha! Ja, det var det ju! Hoppas du får jobb snart då *s*
  • therre

Alltså... Washroom på engelska... Tvättrum. Är det där man tvättar av sig, badrum eller tvättstuga? Letar ju efter en tvätt-stuge-skylt!

• therre

hrm... googlar jag hittar jag typ bara toaletter så

• therre
    Lola Jämtland skrev 2006-10-03 21:35:10 följande:
    Detta vill jag ha i burspråket i mitt nya hus. Funkar det ihop med gammal stil? Insynsskydd //Blivande husägare!
    Jag tycker det är jättefint! Funderar på det till mitt badrum!
  • therre

Ja, ska definitivt ha sånt där till badrummet.

Föressten, vet ni om det går att måla direkt på våttapet? Vårt badrum i stugan är ju "nyrenoverat" (för att vara en stuga ) för sisådär 10 år sedan och är ju inte direkt lantlig

• therre

Förresten... Vad heter sådana här svarta ovala ramar? Tror i "folkmun" att de heter mormorsramar, men vilken är den rätta termen?

• therre
    nublu skrev 2006-10-04 15:34:58 följande:
    Sabika : Var har ni köpt era skyltar?Therre : Dålig idé som min 3-åring brukar säga. Hör med färgaffären men jag TROR att det finns mjukgörare i våttapeten som gör att färgen liksom blir gummiaktig och aldrig stelnar helt. Har för mig om att jag läste det i AiH för några nummer sedan.
    Ah! Får spara det så länge!
  • therre
    millface skrev 2006-10-05 13:22:42 följande:
    www.coupdefoudre.dk/productlist.aspxÄr priset i euro? Någon som vet?I så fall är det ju jättedyrt!Om det inte är det är det jättebilligt!Hur mycket är en euro värd?
    Ja, jag var in på den tidigare. Tyckte också det var lite väl dyrt! En euro är väl ungefär en 10, tror det skiljer lite, men jag brukar räkna på en tia
    Madicken73 skrev 2006-10-05 11:17:22 följande:
    Therre: Här hemma hos mig så hade de målat på våtrumstapeten innan vi flyttade hit! Det är jättesnyggt och håller perfekt! Han som bodde här innan jobbade i en måleriaffär så han visste nog vad han gjorde! Kolla upp det! Har ingen aning om vilken färg man använder!Vad gällande de här svarta mormorsramarna som vi nu inte vet det riktiga namnet på så har jag sett sådana i fotoaffärer! Millface: En fin lampfot säljer de på Åhléns i alla fall!
    Åh, irriterande när jag inte vet något namn på ramarna! Haha! Ja. Får kika, men det är typ prio 500 just nu känns det som *s* Vet inte VAR man ska börja att fixa. Sovrummet är i alla fall klart nu! Bara lite småpynt o tavlor
  • therre
    Ankmor skrev 2006-10-06 08:41:45 följande:
    Karamellfabriken, håller med Smajla, måla vitt och sätt igen stegen.therre; kan det vara "Firenze"ramar du är ute efter?Se länk om jag fattat det rätt?www.fototjanst.net/varor&tjänster.htmlOBS Är inte riktigt säker på namnet! Jag har läst det på nätet! Kanske kan du ringa till någon som är "proffessionell" inramare?
    Ja, får fortsätta kika! Men tack! Ska spinna vidare på firenze
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!