Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

Nu har jag inte tid att skriva i tråden just, måste shoppa från Fridas!

• therre

Åh! Nu har jag beställt från Fridas. Längtar till de får in mer! Jag hittade inte så mycket jag föll för som var just "min" stil, men det blev två ljuslyktor + en anslagstavla

• therre

Idag ska jag och köpa kracklerings-grejer! Har pratat med färghandlaren på morgon så han bad mig komma förbi så fick jag "låna" hem lite grejer

• therre

...o jag är på jakt efter en med medaljongmönster tänkte ha som fondvägg

• therre
    nublu skrev 2006-09-22 13:28:58 följande:
    NR : Kolla Sandbergs, de brukar ha mycket klassiskt randigt.Therre: Åhléns kanske? Eller Boråstapeter?
    Ja, var någon (kanske du? ) som föreslog Åhléns. Borås har ju den där Anno 1907 (tror jag den heter) med mysiga tapeter, annars kanske det blir en jag sett Eco har Decorama som ser ut såhär:

• therre
    Mystjejen skrev 2006-09-25 11:31:27 följande:
    snart kommer det nog lite bilder och pyssel från mig med.
    ser fram emot det!
  • therre
    Smajla skrev 2006-09-25 17:38:12 följande:
    LPW skrev 2006-09-24 22:16:18 följande: Har ni sett de fina anlagstavlorna som finns på Ilva? Jag blir galen på mig själv... Var där för någon helg sedan (bor i Göteborg) och såg dem men vi hade bråttom hem och jag glömde att en... Hur dum får man bli egentligen?! Undrar om det går att tillverka en sådan själv? Någon mer tur till Malmö lär det ju inte bli den närmsta tiden... Jättesnygg! Jag har läst i en annan tråd att om man ringer in till Ilva så funkar det att de skickar varan. Kanske värt att testa..? //Smajla
    ja, det sa de när jag ringde dit. jag har dock inte beställt något än. hittade för lite för att det skulle löna sig
  • therre
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-26 14:32:35 följande:
    Snacka om deprimerande att se farmor och farfars gamla stuga till salu.....älskade den stugan! gav mig själv ett fånigt löfte om att en dag skulle jag köpa tillbaka det huset.....och nu är det tillsalu *suck* www.maklarringen.se/office.aspxSjögläntan heter huset.
    då måste det ju vara tråkigt
  • therre
    Pärla1 skrev 2006-09-27 00:06:29 följande:
    Lola Jämtland: Grattis, vad kul för er! Det skulle vara så himla kul att få inreda ett helt hus!Mystjejen: En annan idé om tavlor...om du hittar ett tyg du tycker om kan man ju spänna fast det på en ram(som du gör själv) och fästa med häftpistol. Då får du precis den storleken du vill ha och mönster. Det har jag funderat länge på att göra själv, tycker det är svårt att hitta fina och inte allt för dyra tavlor.
    Jag har också tavelproblem! Hittar inga fina tavlor som inte kostar skjortan!
  • therre
    Madicken73 skrev 2006-09-27 09:40:19 följande:
    Ni med tavelbekymmer...ett tips kan vara www.linagardelid.com som har fina reproduktioner för 300:-.
    ska kika!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!