• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Eddan

Ja just ja, bytte även ut knopparna mot lite tuffare knoppar från Pluto (tror jag det var).

• therre
    Eddan skrev 2006-09-06 17:18:13 följande:
    luscious: jag målade om ett furuvitrinskåp för att ha som garderob i barnens rum. Klädde sedan insidan av dörrarna med tyg. Blev nöjd med resultatet, jag var väldigt trött på skåpet som det såg ut innan.
    åh, vad gulligt det var. jag vill oooockså hitta ett vitrin!
  • Eddan

therre: tack ! Var urless på furuskåpet så det var hög tid att det fick nytt liv. Det hade varit både bokhylla och barskåp innan det blev garderob. Nu börjar dock barnens kläder svämma över så vi funderar på att köpa en större garderob till dem och använda skåpet till något annat - igen!

• millface

Vad många som blivit påtvingade en sån tv av maken!!! Då behöver ju inte vi ha så dåligt samvete för att vi smyger in lite romantiska saker i hemmet he he Så här kommer vi att lösa problemet med förvaring av tekniksaker: OBS! Det ska INTE stå något på skänken men det är bara så nu tillfälligt.

• millface

år inte att lägga in bilden hmmm.... Kolla i mitt galleri så länge.

• millface

Tack!

Den ska målas med ett lager till bara och sen borras hål till alla prylar så sladdarna kan dras bakom.

Ni som målat om mycket: hur gör ni med dörrar och sånt? Dörrarna till skänken går knappt att stänga nu när det kommit på tre lager färg...

Ska man slipa då eller vad? Då försvinner ju färgen igen.

• Puppisen
    millface skrev 2006-09-06 18:16:43 följande:
    Vad många som blivit påtvingade en sån tv av maken!!! Då behöver ju inte vi ha så dåligt samvete för att vi smyger in lite romantiska saker i hemmet he he Så här kommer vi att lösa problemet med förvaring av tekniksaker: OBS! Det ska INTE stå något på skänken men det är bara så nu tillfälligt.
    Snygg skänk, ett bra tips! Tack tack
  • Samla

Sylt: ånej, kanske blåsa med hårtork, eller ta in bordet i ett varmt rum över natten?

Vi har tv: n på Ikeas Liatorp mediaförvaring: www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=58580&langId=-11&categoryId=15963&chosenPartNumber=30087073

(hoppas länken fungerar) och så har jag tre vita korgar från Ilva.

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!