• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • millface

Ingen som har skrivit än idag hmmm...

Nu ska jag snart åka till Fridas gård igen för att handla mer he he

Och så blir det en tur till Hem och Hav ocks¨å om jag hinner.

Jag lägger in mina fynd senare!

• Sylt

Mill --> Orättvist . Man blir lite sugen..... Måste jobba klart först!

• therre

Okey, på söndag åker jag o hämtar den här TV-bänken (fick övertalat sambon om att vi viiiiisst kan åka 10 mil omväg hem från stugan ). Hrm... Går inte att länka till bidlen, men ligger i mitt galleri / kreativt. Jag ska måla den vit o byta beslag, men hur ska jag göra.. Måste jag slipa den först eller? Antar att den är typ lackad...

• Flatt

Hej tjejer..
    ikväll tänkte jag knäppa lite bilder o lägga ut.. får se vad ni tycker om mitt hem...
    Är svårt att få till det romantiskt när man inte haft den stilen förrut. Man äger ju inte så mycket romantiska saker.
    //Flatt

• Flatt

Millface - vart har du hittat ditt fina handduksställ?

• therre

Jag ska måla den vit o byta beslag, men hur ska jag göra.. Måste jag slipa den först eller? Antar att den är typ lackad...
  • Flatt

There - jag har precis målat en bokhylla o ett vitrinskåp som såg ut precis som din tv-bänk o jag slipade ingenting... lägger ut bilder ikväll så får du se....

• therre
    Flatt skrev 2006-09-07 16:17:58 följande:
    There - jag har precis målat en bokhylla o ett vitrinskåp som såg ut precis som din tv-bänk o jag slipade ingenting... lägger ut bilder ikväll så får du se....
    Okey, men är de inte behandlade på något sätt då? Använde du matt färg eller? Jag tror det blir finast? Målade du eller rollade på? Måla blir väl kanske bäst när det är fräst på en del ställen... Åh, hjälp!
  • Flatt

There - de är behandlade på lite olika sätt men det tyckte iaf inte jag påverkade så mycket. Det du ska tänka på är att det kan vara smart att använda kvistlack för att vara säker på att kvistarna inte blir gula. På den första bokhyllan jag målade så använde jag inte kvistlack och där lyser de igenom litegrann.
    Jag använde en matt färg som jag målade med pensel, jag tycker ytan blir snyggast med pensel.

• Samla

Nu har jag målat mitt spelbord som jag köpte på Blocket för  200 kr!  Blev nöjd! SkrattandeBilden “http://www.familjeliv.se/krypin/samla/gallery/php4365zk.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!