• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • therre
    ElinI skrev 2006-09-20 10:00:08 följande:
    Måste säga nr 1. men det är nog för jsg har lite svårt för de svarvade benen.Det finns en romantisk lantlig butik i Ystad(närakyrkan och bokhandeln)som är väldigt romantisk/lantlig med mycket vitt..Annars tycker jag ILVA har mycket fina saker i den stilen även om jag själv har lite mer dansk design hemma..
    Jag gillar mer fransk lantlig design, vad du ge ett exempel på dansk design?
  • therre

Det blir bord nummer 2! Mamma och pappa hade vägarna förbi stället där kvinnan bodde idag så jag skickade med pengar fick de hämta det åt mig Kommer bli jättefint när det är klart! Tycker om de mjuka kanterna

• nublu

therre : Va 17 ett sådant bord har ju jag haft! Fast det pajade. Lite rangligt var det vill jag minnas, det välte nästan när hunden råkade knuffa till det.

Lycka! Textilhuset i Nässjö har de bruna Gant-kuddarna (turkos och plommon också om jag inte såg fel!) för 475 spänn. 358 för bara fodralet. Och jag som trodde att de skulle vara betydligt dyrare efter att ha läst om den i den här tråden (eller någon annan). *glad*

• nublu

www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Fint utanpå, gräsligt inuti... Men vilken potential! *drömma*
    Tyvärr ligger det avigt mitt ute i bushen och så älskar vi ju vårt hus. Vi upptäckte det när mäklaren synat det i sömmarna och värderat det. Den dagen vi säljer det så kommer vi antagligen att vara rätt kräsna med vem som får köpa.

• juliah

nublu, jag har köpt gantkudde för 600 pix, det där lät ju som rena rama fyndet ju!!! Undra om man kan handla där via nätet?

• nublu

juliah : Tror inte det tyvärr. Antar att det är med Gant-kuddar som med allt annat; ju närmare Stockholm, desto dyrare är det! Eller så hade de prismärkt fel! Massor av fina smårutiga påslakanset från Gripsholm hade de också för 199 kr/set. Blev toksugen på beiga faktiskt. Hela sovrummet är snart beige!

• therre
    nublu skrev 2006-09-20 21:19:51 följande:
    therre : Va 17 ett sådant bord har ju jag haft! Fast det pajade. Lite rangligt var det vill jag minnas, det välte nästan när hunden råkade knuffa till det. Lycka! Textilhuset i
    haha, ojdå jag tycker det var mysigt o 150:- var ju som hittat!
  • Beatrize74

Passar på att trycka ner några rader om pärltrådshjärtan.

Har ni, vill ni ha, vart finns det att köpa. Är lite småtokig i de just nu och har funderat på att köpa en rulle ståltråd och vecka till egna med lite pynt på, men vill ha lite inspiration.

• NyfikenRosa
    nublu skrev 2006-09-20 22:04:51 följande:
    juliah : Tror inte det tyvärr. Antar att det är med Gant-kuddar som med allt annat; ju närmare Stockholm, desto dyrare är det! Eller så hade de prismärkt fel! Massor av fina smårutiga påslakanset från Gripsholm hade de också för 199 kr/set. Blev toksugen på beiga faktiskt. Hela sovrummet är snart beige!
    de har nog ett rekomenderat pris... 595:- kostar de överallt förutom där du sett dem tror jag! Gråter
    Snart flyttar jag!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!