• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • minnapinna

alexandra,
    på försäkringskassans hemsida står all info, läs där istället så får du garanterat rätt svar . lycka till med förlossningen som förhoppningsvis snart sker! :) www.fsk.se

• Aquagreen

Tack Ja de var verkligen AS jobbigt Men nu mår jag bra igen....

ALEXANDRA -  Klart de är en kille *S* Ne jag vet inte,Ska bli spännade att se h*n

• Sugardynamite

Aquagreen: Tänk på att magsjuka smittar upp till 48 timmar efter att man slutat kräkas.

Jag säger samma som Mysiga tjejen; brösten kan växa något sjukt mycket när mjölken rinner till. Så köp ingen dyr amningsbehå i förväg innan du vet vilken storlek du behöver.

• Mysiga tjejen

Alexandra
    du kan ta ut färäldrarpenning tror det är 30 dagar innan men kolla det på hemsidan
    pappan ska ta ut de 10 dagar inom en viss tid är det 30 eller 60 dagar från det barnet är fött och det finns mer regler om det.........
    har inte du och sambon varit på samtal på fk som alla borde ha? eller info möte som man blir kallad till???
    hmm läs på hemsidan eller ring på måndag, jag kunde inte ge exakt svar kom jag på

• norskan78

Alexandra: du kan börja ta ut föreldrapenningen när du vill för dig. Och pappan kan ta ut 10 dagar (som ej dras från era 480 dagar) i samband med förlossningen. han kan ta ut dem 10 dagarna t.o.m den 60 dagen, men efter det då är det kört:))

Hoppas du får en liten nu i helgen.. skulle inte vara helt fel:))

• Alexandra aspioti
    ok tack allihopa, jag vart lite klokare iaf...

Ja jag hoppas att min lilla vill komma snart....
  • norskan78

Sugardynamite: men har du hunnit få dem än??? man kanske kan kompletera beställningen med dig då???

• Puffalina
    Sugardynamite skrev 2006-09-22 08:09:04 följande:
    Puffalina: jag drömde om dig inatt. Att du var den som fick barn härnäst av oss. Och av någon anledning så skulle du föda barn på vårdcentralen istället för på sunderbyn. Och du hade med dig en stereo för du ville lyssna på "Turbonegro" under förlossningen. *hahahaha*
    Hoppas du har rätt att det är jag som står på tur! Har haft riktigt ont i magen under natten å förmiddagen. Typ mensvärk (=förvärkar?) Däremot tror jag att jag föredrar Sunderbyn framför vårdcentralen... Musik har jag tänkt ha, men låtvalet blir nog ett annat....
    Hanna BF 17/10
  • Sugardynamite

Norskan78, nej jag har inte hunnit få grejerna, men jag har fått en bekräftelse på att de har skickat och att de kommer inom kort.

Puffalina: ja men vet ju aldrig!! Det kanske är du som åker in härnäst.

Jag skall förresten till sunderbyn idag och hälsa på lilla Tyra och Honungsbebis.

Svar på tråden Luleå del 3