• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • zasu

Så kul när det dyker upp fler bebisar !

♥ Mamma till guldklimpen Max, med det coolaste födelsedatumet 060606 =) ♥
  • norskan78

Tänkte kolla med någon av er..

När vi sjunger här hemma med Kevin, så vill han att vi skall sjunga om en båt. Han lägger händerna mot varann och säger båt. Undrade om någon av er vet vilken sång jag menar. kanske ni vet vem som sjunger den eller hur texten är..

Sångkortet på dagis är en träbåt och på botten ligger en skattkista. kan det vara till hjälp?

Sugardynamite: Kanske Felix vet vilken jag menar..

• Fru Johansson

Norskan78
    Den enda barn-båtlåt jag kommer på är "mugge-bigge"(undrar om det stavas så, man säger så iaf..., det finns tom rörelser till den...
    Fast jag är inte så bra på barnsånger, kom på att jag kunde två (imsevimsespindel och bäbä) innan Isaac föddes. Men jag kan faktiskt både text och rörelser till mugge-bigge

• Sugardynamite

Norskan78: Kan han mena "en kulen natt". Den brukar vi sjunga med våran son.

• minnapinna

norskan, kanske är det "en liten båt blir ofta våt..." ?

• IaPia76

Hej!

Tack för alla gratulationer!!! Nu har vi äntligen fått komma hem från BB. Känns helt underbart att vara mamma. Ni har verkligen något att se fram emot!

Vi har tyvärr inte fått amningen att fungera än. Lillkillen vill inte riktigt suga på bröstet. På BB trodde man det var för att han kom lite för tidigt. Jag hoppas verkligen att det är så och att han kommer igång snart för det börjar bli rätt jobbigt måste jag säga. Någon som har några bra tips på hur man ska få amningen att fungera?

Annars måste jag säga att jag bara har positivt att säga om min förlossning. Den gick väldigt snabbt. Vattnet gick kl 03.00 natten mot lördag. Vi ringde till förlossningen och de ville att vi skulle komma in för kontroll kl 07:00. Under tiden hemma började jag få allt tätare värkar. Vi duschade lite och använde oss av en varm vetekudde (hjälpte riktigt bra). Började få lite panik när jag kände att jag hade svårt att slapppna av i värkarna. Ville som själv trycka på. Väl inne på förlossningen fick vi ligga uppkopplade mot CTG en halv timme. BM tyckte allt såg bra ut på kurvorna och tyckte vi skulle ut och promenera. Men precis då fick jag en sådan där värk där jag kände att jag måste trycka på. Då vart det bråttom till ett förlossningsrum. BM kände hur mycket jag var öppen och det var hela 10 cm redan. Så inte undra på att jag ville trycka på men inte fattade jag varför. Efter ca 45 min med krysvärkar var killen ute. Utan lustgas och epidural. Vi hann liksom inte med någon smärlidring förutom avslappning och andning. Fick bli sydd lite grann men som sagt det var inget jag kände av att jag sprack. 08:58 tittade världens (så klart =)) gulligaste kille fram. Har svårt att sluta titta på honom. Ska försöka lägga ut lite bilder senare.

• Alexandra aspioti
    IaPia: stort grattis, gud vad roligt! hoppas amningen kommer igång, det gör den säkert. Ge inte upp!

Själv har jag haft värkar som kommit och gått hela natten och morgonen, och nu gick slemproppen för en stund sen, så vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer, idag är det ju BF+1 för mig, men det känns helt okey!

Kram till alla!
  • Aquagreen

ALEXANDRA -  SPÄNNANDE.. Hoppas de är på G snart då, om du orkar får du gärna slänga in ett litet inlägg här innan ni åker till förlossningen o föder

Svar på tråden Luleå del 3