Ett apelsin? Ett choklad?
Ja, det är ju det jag inte kan sluta fundera över. ..
Är det olika i olika delar av landet? Skriv gärna vilket alternativ ni valt och var ni bor
Ja, det är ju det jag inte kan sluta fundera över. ..
Är det olika i olika delar av landet? Skriv gärna vilket alternativ ni valt och var ni bor
*Glufs, smask, glufs, glufs*
Alla som säger chokladet ska få smaka.
Kom att tänka på nötchoklad och då funderade jag på ifall det heter en eller ett nöt?
hm, jag kan nog tänka mig att frångå mina principer och säga "chokladet" om jag får smaka
Det är som att uppfostra barn: Hot och mutor är underskattat emellanåt! Här kommer chokladet!
KickanAnnika:
Kan sträcka mig till DET goda chokladkletet...
Carisma95!
Ja, eftersom det är väldigt varmt och chokladET faktiskt är ganska kletigt så får du väl ha lite du med då!
Jag tycker det är roligt att ni använder ordet choklad bara som det är. Man kan ju säga "Godiset är gjort av choklad", men jag har aldrig hört att man använder det när man benämner en sak, som "Kan jag få en choklad?". En choklad... vaddå?
Visst säger jag "Ge mig chokladen!" men annars använder jag alltid choklad sammansatt med något annat ord, som "Kan jag få en chokladbit?" eller "Langa hit chokladkakan!".
Och nu har jag skrivit choklad så många gånger i mitt inlägg att jag tycker det ser felstavat ut!
Tigger:
Det var det jag undrade också...
Jag säger bara "Jag vill ha choklad, tack". Eller "Jag vill ha en chokladBIT tack". Inte "Jag vill ha en choklad". Men smaken är som.... choklad..?
Carisma95:
"Men smaken är som.... choklad..?" Som i och för sig är väldigt gott, förutsatt att det är Mmmmjölkchoklad av ett stort märke som menas...
Tigger:
Självklart! INGEN annan choklad duger...