• Mizz Turko

Octaviakliniken - var är alla?

Undrar var alla som går på Octaviakliniken håller hus? Har alla blivit gravida och jag den enda barnlösa, eller har alla semester?

• Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?
  • Mizz Turko

felet är hos mig, att jag har för höga värden bl a stressvärdena. Detta leder i sin tur till att mina äggblåsor inte växer ordentligt = ingen ordentlig ÄL = ingen mens (el oregelbunden mens när jag väl får den)

har ända sedan starten (oktober -05) fått flera kurer med pergotime som inte hjälpte, flera kurer med puregon injektioner i flera olika doser som inte hjälpt. Har sedan övergått till gonal-f injektioner i flera doser, har inte hjälpt heller. Saken är att mina värden har visst försämrats!

Har mens nu, men vi ska avvakta tills nästa mens och då börja med puregon igen och även insemination samtidigt som hon har sagt. Jag hoppas hoppas innerligt att det är min tur nu.

• HemligaJag

Mizz Turko:
    Men vad...läskigt! Ursäkta att jag skriver det men oj...! Så trots allt detta så har du inte kunnat få ägglossning?
    Finns det inget läkemedel man kan ta för dem där stressvärderna?

Hur länge har ni försökt? Hoppas ni lyckas...det där låter hur tufft som helst!

• Mizz Turko

vi har ju gått på utredning sedan oktober 2005 men försökt få barn i 4 år snart.

finns tyvärr ingenting som hjälper mot stressen det är ju bara det gamla vanliga - avkoppling, lugna ner sig etc. tro mig jag har provat allt detta sedan mellanstadiet.

jag har ju som sagt ägglossning (lite då och då), men det är inga riktiga ägglossningar, för mina äggblåsor utvecklas inte till det stadiet de ska komma till (för att kunna befruktas) och sedan ev. ägglossning. Min kropp motarbetar detta och gör så att omogna äggblåsor "slungas ut".

• fru som vill ha bebis

Hej,

Jag går också på Octavia sedan i september. Jag har PCOS, och har testat en kur med pergotime som tyvärr inte fungerade. Ska prova dubbel kur nästa gång... Trist att vänta. Det skulle kännas mycket lättare om det fanns en garanti att det skulle fungera någon gång. Jag ska på sammanfattningsamtal i veckan. Hoppas att jag blir klokare och lugnare då.

Har någon av er varit på sammanfattningssamtal? Vad fick ni ut av det? Har ni funderat på adoption?

• Bisquit

hEJ! Är tillbaka nu efter en tids förkylning.. *host host*

Det gick ju jättefort med provsvaren!! Hon ringde mig i tis el onsdags och sa att allt var normalt och bra. Tyvärr hade hon ingen tid denna vecka men den 23:e ska jag dit för ett samtal om hur vi ska gå vidare. Sen ska sambon få lämna ett prov till.

• Tualisa

Hej allihopa jag har inte kommit någonstans längre i utredningen.. men just nu har jag nästan glömt.. har varit så speedat på jobbet, känns som om det har släppt lite iallafall på jobbet. Men varje dag upptäcker jag att .. shit.. det här och det här kan jag ju icket! haha... ska ringa min läkare på octavia idag och fråga om hon kan snabba på ingreppet på huddinge lite.. vill ju oxå börja men ivf snart... kram på er alla! städdags idag.. är ledig å måste röja upp här hemma.

• jamis

Jag går oxå på Oktavia kliniken Gjorde utredning i februari, reste utomlands i två månader och avslutade utredningen i maj i år. Hade lite högt FSH så jag fick göra ett clomifentest, som visade på bra värden som tur är! Jag blev gravid i juni, men fick missfall i början på augusti Nu äter jag pergo för att boosta ÄL, men mår inte så bra av det tyvärr...

Kul med en tråd för oss på Oktavia !

• jamis

frusomvillhabebis: vi har vart på sammanfattande samtal. Leena pratade mest om ivf och gav oss remisser för blodprov inför ivf. Hon menade oxå att vi var ett knepigt fall eftersom jag blev gravid när mina sköldkörtelvärden var bra. men det var bra. När ska du dit?

Tänkte bara tillägga att det bara är Leena som jobbar på inferten på Oktavia

• Morrisette8

Jag går hos Oktavia sedan i januari, sammanfattning hade vi i maj, då ställde vi oss också i Landstingets kö.
    Chans att bli gravida beräknas vara 24%.
    Vi fick rådet att under tiden vi stod i landstingskön göra privata försök.Eftersom vi verkligen gillar vår Mumindoktor valde vi att göra den förberedande behandlingen hos henne och slutfasen hos CvL kliniken i uppsala.
    Vi plockade äggen i fredags och natten till lördagen förstördes de i deras odlingsmaskin.Det var en labtekniker som gjorde en miss.Så nu ska vi börja om med allt igen, ska till Oktavia denna vecka för att hämta nya recept.

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?