Octaviakliniken - var är alla?
Undrar var alla som går på Octaviakliniken håller hus? Har alla blivit gravida och jag den enda barnlösa, eller har alla semester?
Undrar var alla som går på Octaviakliniken håller hus? Har alla blivit gravida och jag den enda barnlösa, eller har alla semester?
Morisette8: FY vad jobbigt! Visst får ni ett gratis försök då eftersom de sabbade era ägg? Låter lite klantigt tycker jag, men jag vet ju att CvL är riktigt bra annars! Kram på dig!
Ja, det gör om detta försök som sabbades plus att vi får tillbaks pengarna.De är superproffsiga där, och det känns verkligen som om vi blivit kompenserade!
Hej hej!
Går också hos Leena och har suttit och småfnissat när jag har läst vad ni skrivit om henne. Inte så talför men väldigt proffsig och duktig.
Har precis börjat spraya och ska göra ivf i november på CvL. Känns nervöst och jobbigt men samtidigt spännande.
Hallå!
Vad härligt att ha några att dela detta med!
Vi ska på sammanfattningssamtal i veckan. Tänk om det fanns en garanti för att man skulle få barn vad mycket lättare allt skulle kännas. Kände ni att ni blev klokare/lugnare efter era samtal? Kan man få ett procenttal på gaviditetschansen?!
Morisette 8: Är CvL bra alltså? Hur mycket fick ni betala? Även om det inte kan ha varit kul med förstörda ägg så låter det som att de är seriösa. Hur länge fick ni vänta på den privata behandlingen? Vad provade ni innan?
wow, häftigt med en egen tråd för oss på octavia.
Jag går oxå hos L.G. Mycket duktig kvinna
Jag har PCO o efter 16 månader med pergotime hos andra gyn så blev jag tipsad om octavia här på FL. Jag kom till henne i sep.-04 o i nov.-04 vart jag gravid. Fick genomgå en kontraströntgen ("spolad livmoder o äggledare" ) o sen började vi med puregon sprutor som tog direkt. Jag vet att jag hade tur. födde en frisk pojke i aug.-05. nu e jag tillbaka hos henne o ska börja spruta så fort jag får min mens för att förhoppningsvis få ett andra barn.
Jag hoppas innerligt att ni alla ska få lyckan att bli gravida o få barn.
stora styrkekramar
hej alla Octaviaklinikare!!
Går oxå hos Leena! Började i september, har fått äta en kur pergotime eftersom jag visst inte producerar tillräckligt stora ägg eller något sånt. (Så svårt att komma ihåg vad hon sagt och jag vill inte fråga för mkt för hon verkar tycka det är lite jobbigt när jag frågar o frågar...) Kuren funkade bra och två ägg mognade. Väntar nu på mensen men undrar när den borde komma när man ätit dubbeldosis pergo?? Gissar på 14 dagar efter äl någon som vet??!!
Ska ringa till Octavia när mensen kommer för att boka tid för kontraströntgen. Sedan ska tydligen utredningen vara avslutad och det känns lite snopet på nåt sätt. Kommer jag kunna gå hos henne och få pergo fram till jag får tid för insemination tro? Hoppas även på ett sammanfattningssamtal som ni andra verkar ha fått.
Tänkte att jag skulle be om remiss till Sophiahemmet sedan. Någon som rekommenderar ngt annat?
Hoppas att det går bra för er alla i bebisverstan!!
Fru som vill ha bebis: CvL är jättebra, jättegulliga och superproffsiga.Man går hos Leena och gör alla kontroller innan IVF och sedan åker man till Uppsala för utplockning och insättning.De har ingen väntetid, utan man ringer Leena och så räknar hon ut vilken vecka det ska plockas ägg och så bokar hon in det i Uppsala.
Vi har provat Pergotime, men vi har lite bråttom eftersom jag har så dåliga FSH-värden, o eftersom vi inte vet hur länge min äggstock fungerar så kändes det bra att ta alla chanser vi kan.
Det kostade 21500 kr, och vi hade tänkt köpa ett tre-pack men är
inte berättigade till det eftersom vi har så dåliga chanser.
Lycka till!
har gått hos Leena sedan oktober -05 och nu har det börjat bli tal om insemination samtidigt som jag tar Puregon. Det är ju olika från fall till fall. Man prövar först utan insemination och om det om och om igen misslyckas, så rekommenderar hon insemination, och då endast om du har bra värden.
Men jösses!! Går hela fl hos leena eller?
Är det bara slumpen eller ligger det nått annat bakom måntro?
Kul!
*vinkar till alla nya*
Det känns jättesköt att komma igång. Jag gissar väl på att jag ska spolas och sambon ska få göra om sitt prov. Enligt utredningen på carema ( skitställe ) så var hans resultat heeelt ok. Men när leena kollade lite närmare visade det sig att det inte var ok. Så nu får vi se vad nästa prov säger.
Sen är ju jag lite väl tjock oxå, har nu med ny motivation gått ner en 3-4 kg på tre veckor.
Och så fort jag blir frisk från den här jädrans hostan så ska jag införskaffa ett gym el simkort.
tjingeling!
Hej,
Är helt novis på det här med utredning, men har precis börjat ta tag i det och efter att ha läst här på FL känns det som att många rekommenderar Octaviakliniken. Skulle ringa de idag tänkte jag men det visade sig att de bara hade telefontid till 15.30 och inte 16.00 som det stod på vårdguiden, så nya tag imorgon...
Får man fråga hur lång tid från det att ni ringde fick ni vänta på att påbörja er utredning?