• Mizz Turko

Octaviakliniken - var är alla?

Undrar var alla som går på Octaviakliniken håller hus? Har alla blivit gravida och jag den enda barnlösa, eller har alla semester?

• Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?
  • Tualisa

Hej! Har påbörjat en utredning i slutet av aug. det som ställer till det nu är att jag väntar på att få komma till huddinge för att ta bort mina sammanväxningar.. ringde i dag till octavia.. stackara leena har mycket att göra. hon gav mig ett nr. att ringa själv. Ringde till kvinnokliniken i huddinge, det var låååång kö... men hon satt upp mig på en avbokningslista oxå.. så det tar nog ett tag innan jag kommer tillbaks till leena.. å får börja hormonbehand. :( jag vill nu!

• Oboyälskaren

Jam; Jag åt Clomivid (liknande pergo) för 9 år sedan, men fick aldrig ägglossning, vare sig med enkel, dubbel eller trippeldos. Sen har jag sprutat med gonal-F ett par försök men inte heller det lyckades (för många ägg bildades). Och så har vi stått i kö och gjort IVF/ISCI-försök 9 gånger varav det sista lyckades.

Nu har vi alltså börjat hos Leena för att försöka få ett syskon, och eftersom clomividen inte hjälpte så försöker vi med sprutor direkt. Chansen att vi blir gravida med hjälp av dem är liten eftersom min sambo även har dåliga spermier (jag PCO), men han "vet inte" om han kan tänka sig lägga ut mer pengar på IVF, när det kostar som det gör, vi har ett gemensamt barn och vi fick försöka så många gånger så att det inte är säkert att det lyckas alls nästa gång. Så, vad gör man inte? Sprutar på...

Hur gick det hos Leena idag? Hoppas att det gick bra!

• jamis

Oboy: Oj, vad ni har gått igenom! Även om chansen är liten så kan det ju gå.

Det gick bra idag! Jag har 2 äggblåsor som kommer att släppa om några dar En slemhinna på 10 mm så jag är nöjd

• jamis

Tack tualisa Läste om din väntan, sånt är otroligt frustrerande!! Hoppas du får en avbokad tid snabbare!

• Tualisa

jam: ja vi får hoppas det! skulle va så skönt att göra bort det där.. så att vi kan börja på allvar sen. vi har ju ändå försökt länge å inte vetat varför det inte fungerar.. men jag är positiv, det ska gå!! banne mig.. vi ska få våra bebbar snart!

• jamis

Tualisa: JAPP, det ska vi! Det känns bara så stort och overkligt att få en bebis, en levande söt liten bebis... Känns så långt borta!!

• HemligaJag

jam:
    Wow, det där lät superbra ju! Håller tummarna att det kommer gå finfint! Det kanske blir tvillingar dåra

Svar på tråden Octaviakliniken - var är alla?