Inlägg från: Carro |Visa alla inlägg
  • Carro

~*~ nattsnack ~*~

mrslind;
    Om din brukare brukar sova gott så tycker man ju att ni borde få ha sovande jour istället..

Ja Sam är ett riktigt litet energiknippe!
    Både läkare och BM har haft himla kul åt hur aktiv han är med, så man är lite stolt, tramsig som man är Skrattande
    Dock sparkar han hårt och jag är bara i v. 22 så man kan ju undra hur ont han kommer göra så att jag får om ett par veckors tid Flört
  • Carro

näpp, nu måste jag ta och försöka sova lite!!

hoppas att dom sista timmarna går fort för er som jobbar!

sov så gott sen Glad

• Carro

55 stycken online..
    Ngn av de 54 som befinner sig här utöver mig som har lust att snacka lite strunt? Skrattande

• Carro

Vad bra! Skrattande

Jadu, det undrar jag också..

Jag har så mycket vadkramper så jag har gett upp att försöka sova, sitter här på fl istället tills jag ser i kors, då hoppas jag på att kunna sova ett tag iaf Glad

Vad gör du uppe nu då?

• Carro

Japp, gravid med första barnet efter 3 års kämpande, lyckades på vårt första icsi försök Glad
    Dock har jag problem med vadkramper annars med..
    Har en form av bindvävnadsreumatism, SLE och läkarna tror att kärlen i mina ben har blivit lite kassa..

Var inne på din sida, ser att ni också fick kämpa länge..
    En riktig lite prinsessa ni fått måste jag säga, vilka ögon!

• Carro
    mysig;
    Läste att du jobbar som narkossköterska, det måste vara ett intressant jobb!

Jag jobbade som uska innan och under utbildningen så hade jag turen att få göra min praktik på handkirurgen i Malmö (dom har ett internationellt rykte som en av de bästa handkirurger i världen)..
    En av dagarna fick jag vara uppe på op, det var verkligen så fascinerande!!

mrslind;
    Jobbar du inatt med? Glad
  • Carro
    mysig;
    Det kan jag förstå..
    Handen på hjärtat, visst är det underbart att få tid med sitt barn, men man behöver få lite stimulans av sitt arbete och kollegor..
    Vi har eget företag (videobutiker) och min plan är att efter 5-6 månader börja jobba 2 dagar i veckan iaf..
    Hur länge är det sen du började jobba igen? *nyfiken*

Får jag lov att fråga dig en yrkesfråga?
    Om det är OK, hade ngn aning om att man har artärer i läppen?
    Jag har ett födelsemärke på min läpp och fick för ett par dagar problem med kraftiga blödningar..
    Jag tar både Fragmin injektion samt Trombyl 160mg nu under graviditeten så det slutade inte blöda (är du nyfiken så har jag skrivit om det i min blogg) utan jag fick åka in till akuten.
    Läkaren fick bränna och sa sedan att det var bra att jag kommit in eftersom blödningen antagligen inte hade stannat upp av sig själv eftersom det inte var ett sprucket kärl utan en artiell blödning.
    Han lämnade ingen närmare förklaring och jag var som ett frågetecken Skrattande
  • Carro
    mysig;
    Läs i min blogg, det är den sista delen i den näst sista inlägget samt det sista inlägget..
    En del att läsa förvisso, men ganska så "underhållande" Skrattande

Ja det kan ju kanske vara så, att det var djupt..
    Jag kollade ju i spegeln när jag kom hem på "kratern" som blivit där han brände och då såg jag fortfarande födelsemärket, trots att han fick bränna 2 ggr och därmed ganska så djupt..

Tycker det var ganska så dåligt av honom att inte förklara närmare, det kunde ju vara ganska så väsentlig info för mig att få tycker man.. Flört

mrslind;
    Tack Glad
    Om man ska se ngt positivt i att behöva kämpa i flera år;
    Man kan ju lugnt säga att man verkligen är redo för att skaffa barn när det lyckas, det är ju en längtan som bara vuxit sig större..
    Plus att barnet kommer mer eller mindre garanterat till ett stabilt förhållande.
    Idag så är det tyvärr så himla vanligt att folk får för sig att "jag vet, vi skaffar barn" trots dom inte varit tillsammans så länge och det märks på hur många ensamstående det finns..
    Hängde du med i min tankegång? FlörtSkrattande
  • Carro
    mysig;
    Jag är med all säkerhet vaken iaf Glad
    Sov så gott när du kommit hem!!

Jag ska ut och lufta mig i 5 minuter, man får passa på nu när det regnat och luften är lite lättare..
  • Carro
    mrslind;
    Inte så jag menade Flört
    Jag menade att man är verkligen helt säker på att det är rätt person man skaffar barn med och att när man kommit så långt som till ivf, ja då har man ju varit tillsammans i många år.
    Alltså är det ett stabilt förhållande Glad

Som jag skrev innan;
    Många skaffar barn så himla fort idag och upptäcker då när barnet är litet (vissa tom under graviditeten) att förhållandet inte fungerar och istället separerar..

Om man kollar till statistiken (om det hade funnits ngn) så tror jag nog att procentuellt sätt så har ivf barn npg oftare föräldrar som lever ihop än genomsnittet..

Nu säger jag dock inte att det är så alltid, det finns ju dom som skaffar barn tidigt i förhållandet och som sen hänger ihop Glad
Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~