Inlägg från: Carro |Visa alla inlägg
  • Carro

~*~ nattsnack ~*~

Det är ju en del vakna inatt.. Ngn som inte kan sova och som är sugen på lite skitsnack?

• Carro
    d&d;
    Trevligt, lite sällskap Skrattande

Just nu gör jag inte ngt speciellt, sitter och slösurfar samtidigt som jag är på fl..
    Somnade på soffan tidigare ikväll så jag är inte alls trött tyvärr Fundersam

Vad hittar du på?
  • Carro
    d&d;
    Vad jobbar du med?
    Jag tycker att tiden mellan 3 och 5 är absolut värst när man jobbar natt.

Jag jobbade som undersköterska tidigare och jobbade en del natt då.

Vet du vad jag tycker är det absolut bästa med att jobba natt?

Att när alla andra kommer till jobb och är sååå trötta på morronen, ja då får man själv åka hem och lägga sig i sin sköna säng Flört
  • Carro

ååh, det låter verkligen jättekul!
    Eller inte Flört

Trivs du med jobbet?

• Carro

Förstår om det kan vara lite långttråkigt då..

Man blir lätt trött på natten och då är det skönare att ha ngn att jobba med så att man har sällskap..
    Tur att internet finns iaf!

Vilken tid jobbar du emellan?

• Carro

skönt att börja såpass sent iaf Glad

Min mamma jobbar som sköterska på natten och har förvisso många timmar hon jobbar, men ett suveränt schema..

Hon jobbar mellan kl. 20-07 och har rullande schema;
    Hon går på måndag kväll och går av torsdag morron
    Sen är hon ledig en vecka
    Går sedan på torsdag kväll och av måndag morron
    Ledig en vecka och sedan går hon då på måndag kväll igen, inte fel!

Jag är sjukskriven och har varit det under hela graviditeten pga diverse komplikationer.
    Blev sjukskriven ett litet tah inna graviditeten redan under vår ivf-behandling.

Annars så är jag och maken egna företagare, vi har videobutiker..
    Jag är en tvättäkta arbetsnarkoman så jag har klättrat en hel del på väggarna av att bara gå hemma, men nu börjar det kännas OK och jag vet ju att det är för vår pojkes och mitt eget bästa så..

• Carro

Både ja och nej..
    Det är suveränt att jobba åt sig själv iom att det är mycket mer självständigt plus det är roligare att jobba hårt när man vet att man själv vinner på det.
    Men, det blir mycket man jobbar, ofta 10-12 timmar om dagen och man inser när man startar eget hur himla mycket merarbete det är pga pappersarbete, beställningar m.m..
    Sen är det lättare som anställd när det gäller sjukskrivningar, ledighet osv.
    Men å andra sidan igen, det är himla skoj och stimulerande, värt allt slit Skrattande

Jag har bf den 12/12 så det är ganska så exakt 4 månader kvar, men
    Jag har en form av bindvävnadsreumatism som heter SLE och den sjukdomen medför ofta att man föder för tidigt så läkarna är skeptiska till att jag går tiden ut.
    Dom hoppas på att jag ska kunna gå till v.34-36 iaf.

Har du barn?

• Carro

Kikade in på din sida, gratulerar till giftermålet!

Jättefina bilder och så vacker du var på fotona!
    Bröllopsklänningen var helt underbar!

• Carro

Så skönt att allt gick bra!

Vi var lite "tråkiga" när vi gifte oss..
    Vi gjorde det på rådhuset i hemlighet, våra föräldrar och deras respektiva var med, ingen annan visste om det, inte ens våra syskon så alla blev jättechockade Skrattande
    Hade ni många gäster?

Hur länge har ni försökt att få barn?
    Det är helt underbart och ofattbart att vi ska ha barn..
    Vi blev gravida på vårt första ivf/icsi försök efter 3 års kämpande..
    Eller rättare sagt, vi kämpade i 2 år och sedan gjordes det titthål på mig där det konstaterades att båda mina äggledare var sammanväxta
    (vid kontraströntgen tidigare så hade man bara sett att den högra var det, det var så smärtsamt för mig så det hann inte konstateras att det var det i den vänstra med innan det fick avbrytas)
    och att jag aldrig kan få barn på naturlig väg..
    Så det sista året var ju bara väntan på att få komma fram i kön så vi fick påbörja provrörsbefruktningen

Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~