• ming

att slå sin fru enligt kristendom??????

Är det sant att en muslim får slå sin fru enligt kristendom????
    Mottråd till: www.familjeliv.se/Forum-5-66/m11517101.html

Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara.
    Och inte står det någonstans i bibeln att de reglerna inte gäller efter 2000år, vad konstigt. *ironisk*

Menar bara att allt är inte lika svart och vitt som texten i bibeln eller koranen.

Så det så!
  • Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????
  • Joshuas Gudmor
    Threzo skrev 2006-08-22 18:30:22 följande:
    Hur kan man som troende hävda att man förstår hur en annan människa väljer att skda sig själv och andra oskyldiga! Den förståelsen förstår inte jag som många andra i denna tråd...
    Jag förtår inte heller hur man kan hävda att man har guds kärlek i hjärtat samtidigt som man "kan förstå terrorister och självmordsbombare"Fundersam
    Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • Tha Princes

Joshuas Gudmor

Tack för ditt fina GB inlägg..
    Synd att ja inte kunde svara
    Men tyvärr så är de inte sant.
    Så vitt jag vet så bor vi tillsamasn
    Men du kanske vet bättre..

skulle vara tacksam om du kunde svara på mina andra inlägg..

Ps. tänk på innan du skriver till folk spydiga saker att dem kunde ju få skriva tillbax Ds..

• Joshuas Gudmor

Tha princes

Var så god

Som sagt svarar inte på inlägg som inte är respektfulla

Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • ming

Men Joshuas gudmor, var inte det väl lågt?
    Man går inte in i gästböckerna och skriver så till någon, oavsett vad man har för olika åsikter i en diskussion.

Så det så!
  • fia sthlm

Tha princess
    Då förstår du säkert alla israeler som dödar palestinier som hämnd för alla israeler som palestinierna dödat med sina bomber då gissar jag..eller?

Jag förstår inte hur man nånsin kan "förståE eller försvara hämnd på det viset.
    Jo kanske som en man som häromveckan hämnades och dödade sin dotters mördare.
    Jag skulle inte gjort detsamma, men jag kan förstå på sätt och vis.
    Men då var det bara mördaren som drabbades, den person som faktiskt hade mördat hans dotter.
    Men i krig så är det ju inte så, där dör oskyldiga som inte gjort någonting för att förtjäna det.

Vecka 14
  • Tha Princes

Som om du visar mig respekt...
    tycker du de eller??
    som skiver larviga saker i min GB o så..
    är de respektfullt?..
    ja är 19 år o har mera vett o etikett att fatta att man inte skriver så o sedan inte svara på inlägg för att dem inte är "respektfulla"... *hmmmm*

o sedan komma in på min GB o skriva o göra så att ja inte kan svara tycker ja verkligen inte är respektfullt..

något annat som inte är respektfullt är att sitta o smutskasta människor..
    o försöka få folk med sig i sitt korståg..

• Joshuas Gudmor

ming Jag ställde en fråga...får man inte göra det heller menar du? och har du nåt och säga mig så ta det privat....inte i tråden där andra säkerligen vill diskutera TS och inget annat!

• Joshuas Gudmor

princess

Du som kan väl förklara hur du kan ha "förståelse" för självmordsbombare!!

• ming
    Joshuas Gudmor skrev 2006-08-22 18:48:01 följande:
    ming Jag ställde en fråga...får man inte göra det heller menar du? och har du nåt och säga mig så ta det privat....inte i tråden där andra säkerligen vill diskutera TS och inget annat! Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
    Det är ju jag som är ts, och det är ju bara jag som kan anse om något är ot. Jag anser att om du inte kan göra skillnad på person och åsikt, utan måste gå in i folks gb:n och skriva nedlåtande saker och maskera med ett , så kanske du ska hålla dig ifrån ett diskussionsforum innan du kan särskilja de två sakerna.
    Så det så!
  • Tha Princes

fia sthlm

Nej de förstår jag inte..
    För att Israel VET att dem har mera hjälpmedeln än vad Palestina har...
    Palestinierna kastar sten medans Israel flyger med flygplan...
    o de är palestinas land ifrån början....

de är skilnaden...

min åsikt iaf

Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????