• ming

att slå sin fru enligt kristendom??????

Är det sant att en muslim får slå sin fru enligt kristendom????
    Mottråd till: www.familjeliv.se/Forum-5-66/m11517101.html

Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara.
    Och inte står det någonstans i bibeln att de reglerna inte gäller efter 2000år, vad konstigt. *ironisk*

Menar bara att allt är inte lika svart och vitt som texten i bibeln eller koranen.

Så det så!
  • Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????
  • Blossi
    Sobi3 skrev 2006-08-21 15:47:29 följande:
    BlossiHar du något att säga om polygami i bibeln? Om inte, jag ber dig ödmjukast låta oss diskutera den på ett sakligt sätt. “Since when do you enslave the people when their mothers bore them as free men?” K. Omar
    Inte kan väl jag förbjuda dig eller någon annan att diskutera. Det är väl inte jag som bestämmer, vad jag vet i alla fall.

Jag har lika rätt som någon annan att skriva inlägg var och när jag vill. Vi lever ju fortfarande i ett demokratiskt land där kvinnor som jag har möjlighet att få säga och agera helt fritt.
    Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
  • Sobi3

Blossi

Håller med dig helt, nu återgår vi till diskussionen om polygamin i bibeln. Jag väntar dock på Fias svar, hon är en trevlig tjej som jag diskuterat tidigare med henne.

?Since when do you enslave the people when their mothers bore them as free men?? K. Omar
  • Peanutbutter

Till ts,
    "Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara."

Intressant egentligen, så när det handlar om bibeln, så är den inte "snäll", men när det handlar om koranen som gör etter värre och "vi" har koll på det, då heter det rasism och man kan kuta till redax hur man vill?

Jag tycker att ni alla muslimkvinnor som ej tror på våld, ska profetera först och främst till era egna, de verkar ju behöva det! Inte försöka dölja eran smutstvätt genom att försöka svärta ner andra religioner, eller hur!

• Joshuas Gudmor
    Peanutbutter skrev 2006-08-21 17:39:29 följande:
    Till ts,"Förresten så har jag läst bibeln, och den är inte snäll mot kvinnor. Kvinnor är skapade för att behaga mannen, män får ha flera fruar och kvinnor måste täcka håret när de ber. För att nämna några saker bara."Intressant egentligen, så när det handlar om bibeln, så är den inte "snäll", men när det handlar om koranen som gör etter värre och "vi" har koll på det, då heter det rasism och man kan kuta till redax hur man vill?Jag tycker att ni alla muslimkvinnor som ej tror på våld, ska profetera först och främst till era egna, de verkar ju behöva det! Inte försöka dölja eran smutstvätt genom att försöka svärta ner andra religioner, eller hur!
    Kasta sten i glashus.....är ju inte så intelligent Skrattande
    Men men jag har ju inte så höga tankar om de som profeterar här Cool
    Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • Sobi3

Jag ber vänligen skribenterna här hålla sig till ämnet och inte spåra ur, tack!

?Since when do you enslave the people when their mothers bore them as free men?? K. Omar
  • Joshuas Gudmor

Sen när bestämmer en enskild medlem vilka som får och inte får, och vad som ska skrivas i en tråd??

Storhetsvansinne någon?!

Diplomati.....är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan!
  • Peanutbutter

Storvanhetssinne är bara förnamnet...:(

• Sobi3

Blossi

Det var tråkigt att bli stämplad som rasist bara för man inte håller med, en del klankar ner på andra för att dom tror att dom kommer att vinna en poäng genom att göra det, speciellt dom som inte kan ge debatterna något givande förutom små löjliga kommentarer. Bättre att inte diskutera med sådana typer, ignonera!

• Joshuas Gudmor

Blossi och peanutbutter

Det är sannerligen mer givande att ignorera patetiska typer som inte har god uppfostarna från hemmet.

Sånna som förnekar förintelsen och tycker att det är helt i sin ordning att bli slagen med en tandborste (eller vad det nu var), sånna som anser att det är OK att spränga upp sig själv bland oskyldiga och sånna som skulle låta sin dotter omskära sig om hon ville för att det har stöd i koranen!!

Sådana typer skall man IGNORERA!!

• fia sthlm

joshuas gudmor
    Sånna som förnekar förintelsen och tycker att det är helt i sin ordning att bli slagen med en tandborste (eller vad det nu var), sånna som anser att det är OK att spränga upp sig själv bland oskyldiga och sånna som skulle låta sin dotter omskära sig om hon ville för att det har stöd i koranen!!

Nu har ju inte jag följt disskusionen så jag har nog missat en hel del som skrivits misstänker jag
    Men menar du att någon härinne har förnekat förintelsen?
    Och att det finns stöd för omskärelse jag hoppas att det inte stämmer skl, men vart står det isf?

Vecka 14
Svar på tråden att slå sin fru enligt kristendom??????