• Cheri

Ihopväxt slidöppning?!

Min dotters vagina är igenväxt. Hon har alltså inget hål där nere.

Jag har försökt googla lite om detta men hittar ingen information öht.

Därför undrar jag om det finns fler med barn som har igenväxt vagina, eller om någon vet något mer om det här?

• Svar på tråden Ihopväxt slidöppning?!
  • MallanFrallan

Hmm kanske ska prata med bvc igen då!
    För dom kollade inget där på 6 månaders kollen utan det var ja som upptäckte det senare och när vi var på bvc för vägning och så nästa gång kollade dom inget utan sa att det gjordes inget först senare!

• Cheri
    MayaS skrev 2006-08-18 22:36:08 följande:
    ¨Min dotter hade en HELT ihopväxt slidöppning.... så nog finns det tjejer med denna åkomma.... iaf så behövs inte alltid en operation vilket inte behövdes på min tjej.... jag blev remitterad till barnkliniken på det sjukhus som vi tillhörde och där fick hon en östrogensalva som vi skulle smörja in slid"öppningen" med och efter ett par dagar så skulle vi försiktigt försöka tänja lite... alltså bara liiiiite inte så att det gjorde ont eller något... iaf så fick vi smörja och tänja rätt länge för om vi höll en paus i smörjandet eller tänjandet så växte det ihop igen... tillslut så funkade det och hon är helt normal i slidan idag... Iaf så tycker jag att ni ska kontakta barnkliniken på ert sjukhus/lassarett för att få en riktig diagnos och evt medicinering... BVC är nog så bra.... men i vissa fall ska man inte lita på vad de säger och i detta fall hade jag gått vidare uppåt och inte nöjt mig med deras ord....
    Men jag har ju fått salvan.

Växte hon inte ihop igen er dotter? För det gjorde ju min. Vi har redan tänjt hålet åt henne en gång.
  • marlene23

rokka jill: haha.. ja det tänkte jag med, men skrev det ändå! för det är ju sååå gulligt jag tycker det är!

• MallanFrallan

Aha såg vad MayaS skrivit nu!!

Ska nog ringa sjukhuset istället då eller kräva på bvc att en läkare kikar på henne!

• MayaS
    Cheri skrev 2006-08-18 22:39:00 följande:
    MayaS skrev 2006-08-18 22:36:08 följande: ¨Min dotter hade en HELT ihopväxt slidöppning.... så nog finns det tjejer med denna åkomma.... iaf så behövs inte alltid en operation vilket inte behövdes på min tjej.... jag blev remitterad till barnkliniken på det sjukhus som vi tillhörde och där fick hon en östrogensalva som vi skulle smörja in slid"öppningen" med och efter ett par dagar så skulle vi försiktigt försöka tänja lite... alltså bara liiiiite inte så att det gjorde ont eller något... iaf så fick vi smörja och tänja rätt länge för om vi höll en paus i smörjandet eller tänjandet så växte det ihop igen... tillslut så funkade det och hon är helt normal i slidan idag... Iaf så tycker jag att ni ska kontakta barnkliniken på ert sjukhus/lassarett för att få en riktig diagnos och evt medicinering... BVC är nog så bra.... men i vissa fall ska man inte lita på vad de säger och i detta fall hade jag gått vidare uppåt och inte nöjt mig med deras ord....Men jag har ju fått salvan.Växte hon inte ihop igen er dotter? För det gjorde ju min. Vi har redan tänjt hålet åt henne en gång.
    Jo hon växte ihop igen... så vi fick börja om med salvan igen.... det tog tid men tillslut så funkade det och idag är hon öppen........ efter ett tag fick vi sluta med salvan och då "bara" tänja på slidöppning varje dag för att det inte skulle växa ihop igen... minns inte hur länge vi höll på dock...
  • MallanFrallan

Hur gammal är din dotter nu MayaS??

• Cheri

Maya, vad lustigt att dom inte sa till mig att hålla ett öga på det efter första gången.  Jag visste inte att det kunde hända igen så jag har inte kollat där nere.

Någon som vet hur pass vanligt det är eller vad det beror på?

• MayaS
    MallanFrallan skrev 2006-08-18 22:46:43 följande:
    Hur gammal är din dotter nu MayaS??
    hon fyllde 9 igår
  • MayaS
    Cheri skrev 2006-08-18 22:47:17 följande:
    Maya, vad lustigt att dom inte sa till mig att hålla ett öga på det efter första gången.  Jag visste inte att det kunde hända igen så jag har inte kollat där nere. Någon som vet hur pass vanligt det är eller vad det beror på?
    det gjorde de inte till mig heller första gången... det kom fram senare när det växt ihop igen.... lite dåligt av läkaren tycker jag.... men men... jag håller tummarna att det blir bra för er dotter också...
  • Fnyz

skönt att du fått folk som gått igenom samma sak at prata med.

ta hand om er

Svar på tråden Ihopväxt slidöppning?!