• Cheri

Ihopväxt slidöppning?!

Min dotters vagina är igenväxt. Hon har alltså inget hål där nere.

Jag har försökt googla lite om detta men hittar ingen information öht.

Därför undrar jag om det finns fler med barn som har igenväxt vagina, eller om någon vet något mer om det här?

• Svar på tråden Ihopväxt slidöppning?!
  • Mizuki

Men.. Min dotter har inget hål, hon är 14 månader och har alltså blivit läkarundersökt 3-4 gånger och de har aldrig sagt något?
    Jag trodde att det skulle vara så och att det skulle öppna sig när hon blev äldre..
    Usch nu blev jag ju orolig.. Får ringa BVC och prata med dem på måndag.

• En av varje

Jag kanske är trög, men hur upptäcker man det? Att det är ihopväxt? För man ska ju inte vara där och pilla, inte ens läkaren på BB eller BVC har kollat det på min dotter. Så hur upptäcks det?

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Cheri
    En av varje skrev 2006-08-23 01:43:39 följande:
    Jag kanske är trög, men hur upptäcker man det? Att det är ihopväxt? För man ska ju inte vara där och pilla, inte ens läkaren på BB eller BVC har kollat det på min dotter. Så hur upptäcks det? Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
    Man upptäcker det genom att se att det inte finns något hål, det finns ju inget att var o pilla i.. det är bara hud.

Dom ska titta på kontrollerna, annars gör dom fel. Likaså tittar dom på pojkarnas kulor.
  • Cheri

Men ok.. nu blir jag lite ARG.....

Läkaren sa förra veckan att det inte finns några tider egentligen men att hon verkligen vill ta in min dotter för att se att det blir bättre. Så dom klämde in henne emellan några så hon fick sin tid.

Nu har tydligen bvcsköterskan ringt och pratat med min sambo idag och sagt att hon vill boka om tiden för att "hon har inte tid" och bokade om den till den 7:e Sept.. tycker ni att det är rimligt att jag ska vänat i 2 veckor till??

Tänker fan gå dit imorrn iallafall....

• Soffie

shit jag upptäckte nyss samma sak på min dotter.. ingen har märkt nått... så orolig jag blir. ska ringa bvc och fråga.

• Soffie

det lustigste är att jag har för mig att det varit ett hål där förut.... kan det växa igen av sig själv eller??

• Cheri
    Soffie skrev 2006-08-24 14:22:56 följande:
    det lustigste är att jag har för mig att det varit ett hål där förut.... kan det växa igen av sig själv eller??
    Ja det kan det, vi har varit på återbesök idag och det är tydligen jättevanligt. Du behöver inet vara orolig men prata med din BVC
  • nina80

Idag säger de att man inte ska sära på blygdläpparna när man tvättar bebisen men förr sa man att det var jätte viktigt för att få bort eventuella rester av bajs. Däremot gäller det ju att vara jätte försiktig. Skulle aldrig kunna låta min bebis gå runt med bajs i snipan bara för att man inte ska tvätta där och sära på läpparna.
    Det skumma var när jag berättade för min mormor en dag vid blöjbytet att man inte får sära på blygdläpparna så sa hon att det är klart att du måste göra det för annars kan de växa ihop. Efter att ha läst denna tråd nu som får det mig att fundera på ifall det ändå inte finns en gnutta sanning i hennes påstående...

• Soffie

ringt till bvc men ingen där.. ja få lunga mig tills i morron.
    ja man vill ju inte att lillan ska ha bajs i snippan det måste man ju ta bort. annars skulle det väl klia för den lille och irritea..

• Cheri
    Soffie skrev 2006-08-24 16:32:58 följande:
    ringt till bvc men ingen där.. ja få lunga mig tills i morron. ja man vill ju inte att lillan ska ha bajs i snippan det måste man ju ta bort. annars skulle det väl klia för den lille och irritea..
    du kan ju bara dra isär de yttre för att se om det finns ett hål. Finns det det så behöver du ju inte ens prata med bvc
Svar på tråden Ihopväxt slidöppning?!