• Cheri

Ihopväxt slidöppning?!

Min dotters vagina är igenväxt. Hon har alltså inget hål där nere.

Jag har försökt googla lite om detta men hittar ingen information öht.

Därför undrar jag om det finns fler med barn som har igenväxt vagina, eller om någon vet något mer om det här?

• Svar på tråden Ihopväxt slidöppning?!
  • MallanFrallan

Sen tycker jag ju att man borde väl vilja göra något åt det så tidigt som möjligt??
    Fattar inte varför dom sa till oss att man väntar,hon sa inte ens hur länge det handlade om men vad jag fattade det som så var det år hon snackade om!

• Cheri
    MallanFrallan skrev 2006-08-18 23:28:19 följande:
    Sen tycker jag ju att man borde väl vilja göra något åt det så tidigt som möjligt??Fattar inte varför dom sa till oss att man väntar,hon sa inte ens hur länge det handlade om men vad jag fattade det som så var det år hon snackade om!
    Verkar ju jobbigt/konstigt att välja operation före salva ?
  • MallanFrallan

Ja precis!

Men hon kanske inte hade koll på att man kan använda salva eftersom hon inte ens nämde det!

• Cheri
    MallanFrallan skrev 2006-08-18 23:31:49 följande:
    Ja precis!Men hon kanske inte hade koll på att man kan använda salva eftersom hon inte ens nämde det!
    Nej, kolla upp det! Jag ska dit på torsdag för återkontroll, får ta med mig en lapp med alla mina frågor då..
  • Blue Vapor

Sisu - *glök* Skrikandes Fy fasen!! Drog högt efter andan här.... iuuuuuuu!!

Vår BM på förlossningen kollade slidöppningen vid "besiktningen" innan vi gick vidare till patienthotellet, och sedan kollade barnläkaren vid 2-månaderskollen också. Båda två sa att de tittade och varför, det tyckte jag var bra. Hade tidigare ingen aning om att det kunde vara ihopväxt där.

Vi har också fått höra redan på BB att "låt blygdläpparna VARA, bläddra inte, tvätta bara utanpå" , men ibland måste man ju då man ser att det kan ha kommit bajs där....

Cheri - hoppas ni får träffa en bra läkare istället! Jag minns inte nu var du bor, men kontakta en bra barnläkarmottagning.

• AnneSophie

Det kallas "fused vagina" eller "Vaginal hypoplasia".

Hittade t ex denna länk som beskriver detta;
    http://www.drgreene.com/21_104.html

Verkar vara vanligt och inget att oroa sig för.

Don't shoot the messenger!
  • MallanFrallan

AnnSophie:Tack så jätte mycket för länken!!

• Cheri
    AnneSophie skrev 2006-08-19 00:18:21 följande:
    Det kallas "fused vagina" eller "Vaginal hypoplasia".Hittade t ex denna länk som beskriver detta;www.drgreene.com/21_104.htmlVerkar vara vanligt och inget att oroa sig för. Don't shoot the messenger!
    Tack för länken, problemet med min dotter är ju att hennes urinhål även är för litet. Det är ju lite det som oroar mig för det är ju inte så bra om, det växer ihop. Men det blir nog bra
  • AnneSophie
    Cheri skrev 2006-08-19 00:42:27 följande:
    Tack för länken, problemet med min dotter är ju att hennes urinhål även är för litet. Det är ju lite det som oroar mig för det är ju inte så bra om, det växer ihop. Men det blir nog bra
    Jag förstår. Det var ju ytterligare en komplikation.
    Men, idag är ju kirurger otroligt insatta i och duktiga på intimkirurgi (jag antar att det kanske faller därunder) ifall det skulle behövas. Men du ska se att det är något som växer bort liksom det andra.
    Lycka till oavsett!
    Don't shoot the messenger!
  • obelix

Vilken hack och idoit förklarar tråd detta blev!!
    Ja jag vet att det är olika "hål" men jag läste väl inte allt då såg detta inlägget och blev lite undrande... "Minängel, nej alltså, det finns inget hål över huvud taget, bara hud, så det är omöjligt att spräcka någon hinna eftersom man omöjligt kan komma in någonstans."

just det med att det inte finns något hål alls utan bara hud!!

Men tack alla som har upplyst mig om att man inte tex kissar med fittan!

Svar på tråden Ihopväxt slidöppning?!