• guldklimp

hjälp! ont! Hur vet man...

vad som är vad?
    har sååå ont i magen och det kommer och går.. när magen gör ont blir den aldeles hård.... typ som sammandragningar fast det gör ju så ont.. ligger å kvider.......

• Svar på tråden hjälp! ont! Hur vet man...
  • guldklimp

är så rädd att det här är någon sorts pinvärk som kan vara i 2 veckor....

• Sanna K
    guldklimp skrev 2006-08-21 08:47:11 följande:
    jag har en kontroll på sjukhuset klockan 11. Dom kollar regelbunder upp näringsflödet med mera på mig... ska försöka vänta å se om jag tar mig dit!Men man sku vilja veta vad det är... kan d va "pinvärkar" eller extrem magknip?? nä.. då sku väl inte magen bli så hård väl???
    Mina värkar kändes som magknip och för mig gick det fort. Från första värken tog det bara 40 min så var det klart. Jag tycker helt klart att du ska ringa in och säga att du vill komma in och kolla upp det iaf.
    This bitch bites
  • guldklimp

men tänk om dom skrattar åt mig å säger "lilla gumman.. d e nog bara lite magknip....."
    känner mig känslig.... löjlig....

• Sunna

Jag tycker att du ska ringa till förlossningen och höra med dem vad de tycker att du ska göra. Der är svårt att veta om man ska åka in eller inte, när inte vattnet har gått ännu. Försök att få lite frukost i dig och "vandra runt" lite, det kan vara skönt. Min son kom 15 dagar tidigare än beräknat. Lycka till!

• guldklimp

eller så händer det som hände minkompis... dom kom dit å då slutade värkarna!

• Elvan

Ring & fråga, jag tror inte alls att dom kommer att skratta åt dig.
    Det låter ju som om det kan vara värkar.

• guldklimp

nu ha jag ju inte haft ont på 12 minuter.. kanske ha slutat??

• Sunna

Ibland kan det vara så att värkarna avtar lite när man kommer in till förlossningen. Det beror ofta på att man känner sig trygg, och slappnar av mer än vad man gjorde hemma.

• Elvan

Så kan det ju oxå gå, men bäst är ju att dom kollar dig & slutar värkarna då du är där så får du väl åka hem & se om dom kommer tillbaka.Det är inte ovanligt.
    Som sagt, det är ju alltid skönt att ha blivit kollad, då vet man ju

• guldklimp

äh, glöm att värkarna ha slutat.... nu har jag en till!!

Svar på tråden hjälp! ont! Hur vet man...