hjälp! ont! Hur vet man...
vad som är vad?
har sååå ont i magen och det kommer och går.. när magen gör ont blir den aldeles hård.... typ som sammandragningar fast det gör ju så ont.. ligger å kvider.......
vad som är vad?
har sååå ont i magen och det kommer och går.. när magen gör ont blir den aldeles hård.... typ som sammandragningar fast det gör ju så ont.. ligger å kvider.......
är så rädd att det här är någon sorts pinvärk som kan vara i 2 veckor....
men tänk om dom skrattar åt mig å säger "lilla gumman.. d e nog bara lite magknip....."
känner mig känslig.... löjlig....
Jag tycker att du ska ringa till förlossningen och höra med dem vad de tycker att du ska göra. Der är svårt att veta om man ska åka in eller inte, när inte vattnet har gått ännu. Försök att få lite frukost i dig och "vandra runt" lite, det kan vara skönt. Min son kom 15 dagar tidigare än beräknat. Lycka till!
eller så händer det som hände minkompis... dom kom dit å då slutade värkarna!
Ring & fråga, jag tror inte alls att dom kommer att skratta åt dig.
Det låter ju som om det kan vara värkar.
nu ha jag ju inte haft ont på 12 minuter.. kanske ha slutat??
Ibland kan det vara så att värkarna avtar lite när man kommer in till förlossningen. Det beror ofta på att man känner sig trygg, och slappnar av mer än vad man gjorde hemma.
Så kan det ju oxå gå, men bäst är ju att dom kollar dig & slutar värkarna då du är där så får du väl åka hem & se om dom kommer tillbaka.Det är inte ovanligt.
Som sagt, det är ju alltid skönt att ha blivit kollad, då vet man ju
äh, glöm att värkarna ha slutat.... nu har jag en till!!