• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Lady Tess

Jag hämtade ut ett pkt. på 3 månader med en gång!

Alyssa skrev 2006-10-09 08:57:17 följande:
    Är det verkligen INGEN som kan svara på mina frågor? För att jag inte fått R utskrivet ännu eller vadå?Känns som man bara blir ignorerad härinne
    Ber om ursäkt!!

Ska backa i tråden och se efter vad du skrivit!!

Kramar!
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • Lady Tess

Men kan man asså få R utskrivet gratis??
    Vad ska man ha för bmi då??

Hmmmm

♥ William 04-10-18 ♥
  • Ellihur

Lady Tess: Man kan beställa R på internet, men det är dubbelt så dyrt. Jag tror att det är det Alyssa menar med betala ur egen ficka.

• Nananas

Hej på er alla! Jag har kikat en del här i tråden men inte skrivit innan. Jag har nu gått o samlat mig en tid och nu är det dags.Imorgon ringer jag vårdcentralen för att  boka tid för att få komma till dietist o även få Reductil. NU j*l ska jag få ordning på vikten o hälsan! Väger tunga 114 till mina nätta 160 cm. Håll tummarna för att jag hammnar hos en förstående och inte nedlåtande läkare!!!

*Let love be your energy*
  • Hösttjejen

Jag håller tummarna! Lycka till!!!

• Alyssa

Man kan ju få utskrivet ändå sa min läkare men att man då får stå för hela kostnaden själv. Men det är jag villig att göra. Vill inte beställa från internet, man vet ju aldrig vad man får

Har alla ni som fått utskrivet och finansierat haft BMI på 35 eller över?

Verkade allt tycktes hänga på min BMI idag när jag pratade med henne.

Lady Tess ingen fara

Men ni har väl fått till ett rabaterat pris eller hur? Min kompis kollade på sitt paket och där stod det 1800kr men hon kunde plocka ut gratis på högkostnadskortet.

• Ellihur

Alyssa: Vad konstigt det låter när du berättar om priserna runt R. Jag betalade inte mer än 535kr för mina piller pga rabatt vid högkostnadkortet. Kanske din kompis hade en ask för 8 veckor (jag hade för 4 vckor, styrka 10mg) eller 15mg??

Vad menar du med finansierat??? Kan man få dom gratis??

Det står i Fass att R är Rabattberättigat för indikation: BMI 35.
    Om man ligger just under kan man ju frågade läkaren om man ska gå hem och svulla i sig pizza 3 ggr om dagen och komma tillbaka när BMI ligger över 35!! Undrar om läkaren nekar dig medicin?? Det kanske visar din fasta beslutsamhet....eller dumdristighet??

• Alyssa

Ellihur; Det är det jag undrar över också! Jag är helt förvirrad över detta med R och priser rabatter o dyl. Kanske var det det min läkare menade.

Det kostar 535kr för oss under BMI35 och mycket billigare för de över? Jag förstår inget. Får ta och fråga hene. För 535kr är inte alls farligt.

Tycker inte att hon borde neka mig. Har ju ändå BMI på 32 inte så farligt långt därifrån.

• Nananas

Hej! Nu har jag ringt VC. Hamnade hos en trevlig sköterska. Fick tid den 10 november. Känns så skönt att tagit steget nu. Hoppas läkaren oxå är bra sen. Ha det gott!

*Let love be your energy*
  • Kazz4

Alla läkemedel som är utskrivna på recept går väll in på högkostnads kortet och när man betalat 1800 kronor får man resten gratis, kommer inte ihåg hur länge dock.....

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)