• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Frannyfine

jag ang BMI så är det väl ett ca på minst 30 men det varierar. närtintill bmi 35 ska nog gränsen vara för att man egentligen ska få plocka ut reductil på högkostnadsskyddet....  flera har fått reductil i sve på bmi strax under 30 men då får man vackert betala själv ibland tyvärr

• längtan123

hur mycket har ni gått ner med hjälp av denna medicin?
    och sen stod det i fass att kvinnor i fertil ålder skulle äta preventinmedel, varför?

• Ellihur

Hejsan, jag är inne på min tredje dag med Reductil :)och har miljoner frågor som jag inte kom på att fråga doktorn.

Tex. kan man äta socker och samtidigt få en viktminskning??

Jag är ny på denna site och undrar hur man der om någon är omline och känske svarar??

• Ellihur

Till LÄNGTAN 123:

Man ska äta preventilmedel för att inte bli med barn, det kan bli fosterskador och dyl. det finns för få studier om att äta reductil när man är gravid.

• Hösttjejen

Ang vilket BMI man måste ha för att få de utskrivet...Första gången jag fick Reductil hade jag ett BMI på 28 och fick de på högkostnadsskydd. Jag har diabetes i släkten så de är en av skälen till att man kan få de... Kämpa på alla vänner!! Snart är de Torsdag å vägdags!! Kram från mig....

• Lady Tess
    Ellihur skrev 2006-09-30 19:53:15 följande:
    Hejsan, jag är inne på min tredje dag med Reductil :)och har miljoner frågor som jag inte kom på att fråga doktorn.Tex. kan man äta socker och samtidigt få en viktminskning??Jag är ny på denna site och undrar hur man der om någon är omline och känske svarar??
    Hej!
    Jag har gjort som så att jag har en godis dag i veckann och då äter jag GODIS MMmmmm... och jag har lyckats gå ner!
    Jag tror att (iaf. jag) måste ha lite positivt annars tröttnar jag och ger upp!

Franny jag ska gå in i din blogg nu!!!

Kram
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • Ylwis

idag gäller det, hoppas läkaren skriver ut det till mig.

• Hösttjejen

Hoppas oxå att de gick bra! Kul vi blir fler här! Ska försöka hinna med imorg å gå in på din Blogg Franny å skriva in mina vikter..

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)