• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • michiara

Jag är hungrig men inte så där grönjävligt jobbig hungerkänsla som var förut! så skönt!  

~~* vad vore livet utan - pepsi max *~~
  • Alyssa

Har ff inte hört av läkaren ännu... Åh hur länge ska man behöva vänta nu har det gått över en vecka sedan jag lämnade prover... Vill ha mina R nu.

• Alyssa

Fick brev från min läkare idag, hon skrev; "ditt bmi är 32 för att få reductil subventionerat krävs >35. Boka tid till mig så får vi diskutera detta"

Det verkar alltså som hon ska skriva ut till mig men hon vill veta om jag är redo att betala utan subv. Vad har ni här betalat som inte fått subventionerat? (jag vet vi har tjatat om detta i evigheter)

• Ellihur

Alyssa...
    Är det inte så att om du betalar, låt säga 1800kr för R utan subvention, då borde du få frikort på en gång och få gratis R nästa gång... Ellerhur??

Jenniek....
    Jo jag har förstått att ni behövde hjälp med att bli med barn, men jag trodde att det var på gång med ett nytt försök. Ville bara vara till hjälp. Hoppas att viktnedgången hjälper er på traven med att bli föräldrar. Lycka till!!!

Kram

• jeli79

Om man inte får reductil rabattgrundande så gälls inte det när man nått upp i högkostnadsskyddet heller utan man betalar då det ordinarier priset för reductil. Ordinarie priserna för reductil finns på www.fass.se Sök på reductil och sen klickar du på 10mg om du äter det eller på 15mg om du äter det.

• jenniekk

Ellihur: Tackar för omtanken! Inga försök på G här.

Hur ser ert matintag ut en vanlig dag? Vad äter ni?

• Alyssa

aha men 1800kr är ju för 3månader. då är det ju inte så farligt per månad ju...

• Ellihur

Jag har börjat tränat två gånger i veckan och ska börja promenera.

Till måltider äter jag:

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med linfrö och katrinplommon (motverkar förstoppning) med äppelmos, kaffe och en reductil.

Mellanmål: Banan

Lunch: Någon typ av sallad med oliver och fettsnål fetaost. Vatten som måltids dryck.

Mellanmål: Banan

Middag: Helt vanlig husmanskost med vatten som måltids dryck, gott att skiva gurka i vattnet för lite smak, maten innehåller normalt fett och socker, dok inte pizza eller burgare. jag brukar ta halva talriken med sallad.

Kvälsmål: Ett glas proviva Blåbärs dryck (drycken är jättebra mot vätska i kroppen) eller en kopp rött the.

Sen dricker jag oerhörda mängder med vatten, kanske 3-4 liter.

• michiara

jag betalade 1205 kr för 98 tabletter nu, kändes rätt hårt att betala så mkt

usch nu har jag ångest, har slarvat såå mkt idag. ätit massa mest för att äta, det handlar ju bara om att förändra tänkandet och där behöver jag verkligen hjälp känner jag

~~* vad vore livet utan - pepsi max *~~
  • jenniekk

Varför betalar vi så olika för medicinen? 620 kr betalade jag för en månads förbrukning.

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)