Michiara...
Du har ju rätt att bli remitterad till en dietist för lite tips och råd.
Kanske hon skriver en meny åt dig, vad vet jag.
Jag har gjort så att jag har behållt ett mål mat om dagen som är som vanligt fast med en stor potion sallad.
Resten av dagen kör jag slanka linjen, känns bra att veta vad jag ska äta till frukost och lunch, detta har blivit en bra rutin.
Du ska inte ha ångest för att du slarvar, det är det värsta som du kan utsätta dig själv för.
Bestämm istället en dag som du FÅR "slarva" tx lördagsgodis.
Då kan du lättare se fram till den dagen och hålla dig utan under veckorna.
Sysselsätt dig med något, då hinner man inte skåpäta. Blir du sugen, ta en promenad istället.
Tänk på att du håller på att avgifta kroppen från allt socker och fett, självklart kommer du att känna abstinens och du kommer att trilla dit någon gång.
TÄNKVÄRT: När en alkolist ska bli nykterist, så dicker hon inte en enda droppe alkohål för att bli "vit", men vi som ska gå ner i vikt måste ju ändå stoppa mat i munnen för att överleva, det är det svåraste beroendet att bota (sa min Doktor) pga kropens egen konflikt med matintaget.
Lycka till Michiara och kämpa vidare, du är inte ensam.
Nu dom senaste veckorna har jag börjat att lägga på mer vikter när jag tränar (hos sjukgymnast), så vi får se om jag har gått ner i vikt eller om jag till och med gått upp.
Det gör ju inget för jag mäter min framgång i centimeter istället, jag har fått muskler i kroppen nu, och det är jätteroligt.
Kram på er alla