• NattravN

varning för comhem

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden varning för comhem
  • NattravN

har du testat o maila dem någon gång? Man får tillbaka ännu ett mail med olika alternativ, sedan när man skickar tillbaka det mailet så hör de aldrig av sig...

• NattravN

mammutten81:
    Vi har klagat varje gång nåt hänt och en gång fick vi rabatt! Det med PPV hände ikväll så jag når inte kundtjänst förrän imorgon, men det är ju sååå retligt!
    Anmäler till konsumentverket!

• AnnMarie

Kan förstå vad du menar men bara problem med dem. Jag bara väntar till våra 16 månader har gått sedan ska jag säga upp skiten. Usch, vad irriterade att missa början och slutet av filmen. Vi har varnat alla som vi känner för att använda dem för det är bara krångel med dem. Jag ska inte ta över din tråd och skriva varför för det finns mycket att berätta om dem. Uscha säger jag bara om dem.

• mammutten81

vad synd att ni drabbats så mycket.

• NattravN

Jooo...berätta mer!
    Jag är såå irriterad så jag har förklarat krig mot dem i en massa forum...

• Blueblood

Min erfarenhet är att comhem inte bryr sig så värst mycket om sina kunder. De vill bara tjäna grova pengar. Kunder som varit comhem trogna i flera år får aldrig något för det, i stället höjer de priserna och ger billigare priser för nya kunder. Helt sjukt är det.

• AnnMarie

Vi tog större utbud på tve för att vi ville ha bättre bild. När de väljer att ta bort de kanaler som vi tog för bättre bild så ringer jag och frågar om det går att gradera ner sig till smal. Men det får jag reda på klart och tydligt att det inte går för vi har bundit oss till medium. Men hallå vi sa ju till dem att när vi skaffade kanalerna att det var mest för bildens skull. Så nu står vi och betalar 159 kr i månaden i ca 16 månader till för något vi INTE använder. Tror vi har använt digitalboxen i ca 5 timmar och vi slår av och på den varje gång nu.

Hade de då inte kunnat talat om för oss att vi skulle ha tagit smal först för att sedan uppdatera vidare men INTE då. Så nu håller vi på att bråka med dem för att vi ska antingen få gå ner till smal eller säga upp skiten. Förlåt det blev långt

• AnnMarie

Hoppas du förstod allt det röriga.

• Blueblood

AnnMarie: Precis vad jag upplevt också. Det blir väldigt mycket krångel och man får inte det man vill ha. Plus så hävdar de behnhårt att man ska ha det i typ ett år ändå.

• AnnMarie

Blueblood: Visst är det irriterande? Jag blir så arg när jag tänker på det alltså. GAH!!! Önskar så att comhem kunde lyssna på en för de förlorar ju kunder på att vi redan kunder pratar dåligt om dem. Varför inte göra oss nöjda så får de fler kunder.

Svar på tråden varning för comhem