• NattravN

varning för comhem

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden varning för comhem
  • Acidflash

Blueblood: Det där var bra at veta, jag har varit påväg att tagit säsongskort för att se hockeymatcherna, men då vet jag att jag INTE ska göra det..

• NattravN

...Jag har nu kvar till 1 Juni nästa år med comhem, sen är det slut!
    Fick ett mail *gör vågen* från dem idag där de skrev att de haft vissa tekniska problem (no shit, Sherlock?) med PPV och vi skulle slippa betala för den filmen vi såg igår!
    Jag skickade ju ett argt mail men många utropstecken och svordomar till dem igår. Man ska INTE provocera mig när jag är gravid... Hormonerna rusar redan hejvilt UTAN provokation.

• 201201232

Vi har också haft problem med comhem. Lite då och då går alla tjänster ned och det tar ett antal timmar för deras tekniker att fixa det hela, kanske läge att byta ut utrustningen? Och nyligen skulle vi säga upp ett kanalpaket för att vi inte vill ha det längre. Då hävdar kundtjänsten benhårt att vi har bindningstid på det. Det hade vi inte och det tog många telefonsamtal för att idioterna skulle ge sig.

• AnnMarie

SerAfiM: har du hört något på det du skickade iväg? jag sitter och knåpar fortfarande på det jag ska skriva.

• Stiarna

Jag har inte nån erfarenhet av just ComHem, men Telia strulade när vi skulle öppna abonnemang på vår hemtelefon när vi flyttade till huset.(vi hade Bredbandsbolaget innan).Efter ett halvår kopplade dom in oss här, och vi har fortfarande inte blivit kompenserade för att vi har använt våra mobiler istället. Dom skyller på bredbandsbolaget såklart- o då vi undersökte saken har BB sköt sig alldeles utmärkt! Telia borde gå en kurs i kundservice...

• Nervis

vi har canal digital och i början hade vi liknade problem som er. Svårt nå kundtjänst, vi fick inte igång det etc etc. Fick dock kompensation genom att vi gratis fick canal + i en extra månad. Sddan hade vi beställt hem en hockeymatch som inte kom igång förrns efter andra perioden. Då fick vi två gratis nya matcher i framtiden. (visserligen sedan jag påtalat det logiska i det men iaf, det var inga problem)

så vi har oxå haft problem fast med canal digital men de har ju löst det och varit trevliga iaf.

Om du skall säga upp det kom ihåg att det inte får gå över brytdatumet då man automatiskt är bunden ett år till.

• NattravN

annmarie:
    Nej, de har inte hört av sig ännu... =?

Nervis:
    Menar du att om jag säger upp det nu så tar det ett år från och med idag innan jag blir av med det? Eller om jag säger upp det EFTER att ha haft det i ett år så tar det ett år till?

• Vickan I

Vi kör på bredbandsbolaget, både för datorerna och hemtelefonen. Har funkat hur bra som hellst. Telefonräkningarna har blïvit löjligt billiga sedan vi bytte . Sist betalade vi 85 kr för tre månader!!! Datorerna funkar också. Nätet har inte varit nere ännu. Ta i trä...

• NattravN

man kanske skulle byta till det då?!

• mmian

Vi har com hem combo, dvs både internet, teve och telefon via comhem och jag tycker det är suveränt! Vi bytte när vi skulle flytta, visst har det varit lite barnsjukdomar vad gäller telefonen men de har varit trevliga och hjälpsamma på kundtjänst och dragit av pengar och justerat fakturor. Jättebra service och ett väl fungerande system som dessutom sparar en massa pengar åt oss var månad!

• NattravN

vi har också combo small.
    Men vi kom fram till att med "small" kan man inte vara speciellt kräsen som kund, då början och slutet saknas på PPV-filmerna...haha

• Blomman64

Får com hem tel försäljning gå till hur som helst .ringer o säger det ska bli mycket billigare när de tog över blev jag lovad att de skulle ta hand om slutfaktura hos Telenor .detta va så klart inte med på inspelningen o jag blev blåst. Vid övertagandet blev jag utan tel i 5 dagar de har ingenkuntjänst på helg eller efter 16 . Eftersom jag har enskild firma fick inte mina kunder kontakt med mig .förlorade massor . Det är så uselt får sitta ibland ett par minuter för uppkoppling samma gäller om jag ska ringa .jag fick också en ikasso på resterande belopp från Telenor på 4000 vad fanns gör dom vill ta mig ur de är inte kloka

Svar på tråden varning för comhem