• NattravN

    varning för comhem

    Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

    När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

    Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

    Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

  • Svar på tråden varning för comhem
  • smurfis75

    Har lite problem med telefonen som kan lägga av mitt i ett samtal...jag hör personen i andra änden men de hör inte mig

    Senast jag beställde ppw-sport för att se en AIK match, vad dyker upp...jo BAJEN! Hur kul är det på en skala?

    Tog en halvtimme att komma fram och missade 3 jävla mål...

  • AnnMarie

    Usch, jag säger bara BLÄ för comhem. Jag hade blivit tokig om jag hade missat en match som man hade sett fram emot. Hoppas att du krävde att få se x antal matcher gratis en tid framöver. Man kan ju försöka.

  • Acidflash

    Comhem gör inget för kunderna, och dom kommer göra enumindra nu när dom är Comhem/UPC. Det är skrämmande, man behöver stå och pejja för skit som man inte använder..

    Jag har varit på dom och fråga varför vi inte får nått besked om TV3,ZTV ersättning när dom försvan, men dom säger bara att det diskuteras fortfarande.

    På ren svenska as är vad dom är.

  • NattravN

    GAAH... nu är jag ännu mer uppeldad... håller på med en anmälan/mail till konsumentverket...
    gör ni det med!
    >

  • smurfis75

    Försökte men de bjöd bara på den matchen..men det är skandal att man ringer och detber en ringa senare för att de "är så många som ringer just nu"..anställ fler då!!

  • AnnMarie

    smurfis75: Gah då hade jag blivit tokig. Jag hade fasiken ringt flera gånger och pratat med någon annan tant/gubbe där alltså. Mm man tycker verkligen att de skall anställa fler.

    acidflash: OT: inte lätt när det är svårt... tihi... men det var ju en snygg översättning från svenska till killspråk

  • AnnMarie

    SerAfiM: Vad ska man skriva då? hur värdelös dem är? Ska in och titta på länken

Svar på tråden varning för comhem