• NattravN

varning för comhem

Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

• Svar på tråden varning för comhem
  • Carolina1979

Vi avskyr också com hem, har det på internet, tv och telefon - har haft det i 10 månader - har varit en massa strul med telefon och nät som legat nere och tv som slutat sända mitt på dagen... även vi har försökt att ändra vårt abonnemang då vi inte använder fasta telefonen så mycket, men fick till förklaring att man minsann inte kunde gå ner sig i abonnemang (byta till något billigare) utan bara uppgradera sig. Har aldrig fått någon ersättning när man hört av sig till dem med problem - och totalt ohjälpsam och ointresserad kundtjänstpersonal. Usch och fy - bojkotta COM HEM! *arg* Vi kommer byta till Bredbandsbolaget snarast möjligt!

• AnnMarie

SerAfiM: Jo för hade det mött oss på vägen nu genom att låta oss gå ner på small så hade vi säkert varit kvar hos dem som kunde efter dessa månader. Vilket jag idag inte kommer att vara. Hur många månader har du kvar med dem? Ja det kanske man skall göra. Jag sa till sambon att skulle de lägga in typ tv4 fakta och någon till kanal så skulle jag kunna betala de där 159 kr i månaderna med glädje (då var det en bra kanal). Men nä, vi ska få vänta i evigheter och så och betala samma förbaskade summa fast vi inte har samma utbud.

• Acidflash

mammutten81: Ja som sakt, nu när dom vart sveriges största opratör så tror dom att dom äger allt.

• AnnMarie

Carolina1979: Åh precis som oss.. att man inte få byta ner sig. Visst blir man tokig? Åh du förklarade deras kundtjänstpersonal perfekt kan bara hålla med dig.

Tänk om de ändå kunde möta upp oss kunder och ge oss det vi vill ha istället för att göra att vi inte alls vill vara kunder hos dem. GAH!!!

SerAfiM: Jo det är sant, ska ta och maila imorgon när man har några timmars sömn i kroppen. Det blir nog ett långt och fint mail till dem.

mammutten81: Jo, vem orkar. Men någon måste ju orka bråka på dem så de fattar, vi kanske ska samla ett gäng tjejer härifrån och se till så de lyssnar, speciellt när vi är riktigt PMSiga. Oj oj, gubben skrattade när jag sa det till honom.

• mammutten81

Annmarie, eller hur.
    VARJE gång det varit något har sambon först snackat med kundtjänst, sedan bett om en chef och sedan gått vidare.
    Vi har som tur är fått byta ner oss två gånger, men inte helt smidigt.

• AnnMarie

mammutten81: Jaså det går att byta ner?! Åh då vet jag en som sitter i telefon imorgon *räcker upp handen ivrigt* Här ska det bytas ner alltså. Nu funderar jag på sängen så man får sova lite. Sedan ska jag ta itur med comhem imorgon. Återkommer med info om det går eller inte.

• Fåret Shaun

Oj, vi har inte haft problem med comhem. Iofs har vi bara tv via dem, då vi skulle få sämre internet anslutning.
    Men innan de har stängt ner tv:n har det alltid kommit lapp i brevinkastet med ca tid och förklaring varför.

Kan bero på också att får vi problem med tv:n så kontaktar vi styrelsen där vi bor och de kontaktar comhem, om det gäller bas utbudet.

• Carolina1979

AnnMarie - hoppas det löser sig för Er - vi har redan bestämt oss för att byta, är såå jäkla trötta på com hem, så det är inte värt att lägga mer energi på att ringa o tjata...

• jeannette

jag har haft comhem dekoder runt 10 år....
    har spanska kanaler o den enda jag kan säga är att jag har väldigt lite att klaga till dem

• Blueblood

För två år sedan nappade jag på comhems "säsongskort". Man kunde se alla allsvenska fotbollsmatcher live. En match kostade 69 spänn att beställa, säsongskortet kostade 99:- i månaden. Ett klart bättre alternativ.
    När sedan den allsvenska fotbollssäsongen var slut såg jag på min räkning att de fortsatte att dra 99:- i månaden. Ringde då upp och sa att allsvenskan är ju slut. Då sa de att säsongskortet innebär att man även binder sig för elitserien i hockey! Och jag som HATAR elitseriehockey!
    Det fanns inte en möjlighet att få det hävt. De upplyste mig inte alls om att det var så dealen var när jag beställde säsongskortet.
    Jag ville ha en fotbollssäsong. En allsvensk fotbollssäsong pågår som bekant från april till oktober!
    Sedan hade de mage att höja priset under tiden också! Men om jag minns rätt så slapp jag betala mellanskillnaden i alla fall eftersom jag bundit mig tidigare.
    Men vad tror ni de gjorde sen när hockeysäsongen tog slut? Jo, de fortsatte att köra allsvenskan, trots att jag sa upp mitt abonnemang långt innan.
    Då ringde jag upp och sa att jag inte ville ha deras lurendrejeriskit längre, och då gick de faktiskt med på att låta mig avsluta mitt abonnemang på direkten.
    Men smidigt var det fan inte!
    Så ett säsongskort har jag inte köpt efter det!

Svar på tråden varning för comhem