• NattravN

    varning för comhem

    Vi har haft Comhem nu sedan 1 Juni... Jag känner att jag bara MÅSTE varna andra för att bli kunder hos dem.
    Vi har BARA haft problem med dem sedan början.
    Idag rann droppen över bägaren när vi beställde en PPV-film (Pay per view-film)och 10 minuter saknades i början och i slutet på filmen... Jätteroligt? Knappast!

    När vi precis blivit kunder så kom det inte igång så vi var i över en vecka i vår nya bostad utan internet och telefoni, och eftersom vi var så fattiga pga flytten hade vi inte pengar på mobilerna heller så vi kunde ringa och klaga, utan försökte maila den icke-existerande kundtjänsten med de få pengar vi hade på ett internetcafé. INGET hände, så en kompis fick ringa från sin telefon och fixa allt åt oss. Fick då rabatt ifs, men ändå.

    Problemen var inte slut där... Tvärtom var vi lovade att vårt gamla nummer smärtfritt skulle transporteras över från Telia till Comhem, men det tog över en månad, nästan två!
    Då hade vi missat massvis med viktiga samtal (tex. ett par arbetstillfällen gick förlorade), och ingen hänvisning gavs på det gamla numret, utan det bara tutade som om vi inte svarade!

    Nu är vi bundna i ett år. Sen byter jag!

  • Svar på tråden varning för comhem
  • mammutten81

    Acidflash, min sambo frågade också dom om varför man inte fck någon inf om tv3 och ztv, han fick samma svar.
    Lureri faktiskt!

  • NattravN

    fast de kanske menar att man ska ha LARGE för att se både början och slutet på en film...Vi har ju bara small så vi får skylla oss själva för att vi är så snåla! Har man medium missar man kanske... mitten på filmen förslagsvis...?

  • Acidflash

    mammutten81: Ja det är helt sjukt, efter jag fick svar så skicka jag ett argt mail till dom där jag kritisera höjdarna i företaget. Och det vägrar dom ens svara på, så nått lurt är det..

  • AnnMarie

    SerAfiM: Hehe det kanske är så. Fast när vi har beställt så har vi fått sett hela filmen. Skämt och sido man ska väl inte missa en början, mitten eller slutet av en film bara för att de inte kan hantera sin knappar på jobbet. Jag önskar så att vi hade tagit small från början. Då hade man inte haft detta med dem nu. Fast man bör fasiken få byta ner sig om man inte är nöjd med det som de ger en. Gah, när desas månader har gått så kommer de att ryka fortare en kvikt kan jag lova.

  • NattravN

    Nu har jag skickat min anmälan per mail! Jag skrev bara allt som hänt och datumet på ppv-filmen och personnr och telenr. Hoppas fler anmäler, nu när det var så enkelt som att skicka ett mail...

  • mammutten81

    Acid, min sambo ger sig aldrig och till slut fick vi snack amed höjdarna, eller ja,sambon då.
    Och han var så jäkla dryg och sa att de hade rätt att göra så!
    Sambon sa då att de borde ju informera kunderna, man har ju inte deras tjänster gratis direkt!
    Men chefen tyckte inte att de gjort något fel överhuvudtaget.
    Och som sagt, dryg var han, inte det minsta trevlig.

  • AnnMarie

    SerAfiM: jag ska skicka iväg jag också. Men jag har ju inga datum på när jag har pratat med dem. Det är ju det som är problemet. Vad arg man blir på sig själv när man inte skriver ner sånt.

  • NattravN

    annmarie:
    Jag förstår dig verkligen! De tjänar ju bara på att ha kvar dig som nöjd kund längre än missnöjd i några månader...
    Vi kanske ska hjälpas åt och hitta nåt bättre alternativ till Comhem, alla som är missnöjda? Jag ska helt klart forska i det!

  • NattravN

    annmarie:
    Men jag tror inte det är det datumet som är det viktigaste, utan vad du har att säga och datumet då det kom igång och det borde ju finnas på nån faktura...

  • mammutten81

    jag tror de flesta är likadana, alla har sina brister, man måste bara tjata och tjata och tjata för att få rätt kompensation.
    Men vem orkar.

Svar på tråden varning för comhem