• PeaJ

Åke?

Testade vad ni tyckte om namnet Åke i vintras, med väldigt blandade reaktioner.
    Nu är det dock dags för mig att föda vilken dag som helst och jag vill därför kolla en gång till vad ni tycker om att ge en liten bebis namnet Åke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-05 10:54:47:
    Kunde vara lite kul att veta om ni som INTE gillar namnet Åke, är utav dom som gillar moderna namn som typ Liam, Neo osv. eller om ni annars gillar gamla svenska namn men inte just Åke...
    Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Åke?
  • stina73

Jag tycker Åke är ett bra namn, coolt på en liten kille och han blir ju garanterat först i sin generation men tror det kommer bli populärt.

• R Mutt

Jag tycker att Åke är skitcoolt! Skulle absolut kunna välja det själv.

Tyvärr har jag och sambon inte samma smak gällande namn så vi får kompromissa lite. Annars hade det blivit en Baby Göran här denna gång.

• Lindblomman

Tänker på en gammal gubbe med rutig skjorta, hängslen och filttofflor när jag hör namnet Åke. Så nej, jag tycker nog inte att det passar på ett barn.

• Skusan

Njaejoahnjä... Det var en tuff nöt... Åke... Hmm... Jag gillar en del äldre namn. Pojknamn är svårare än tjejnamn om man ska ha äldre. Jag har en Frida och en Lova, båda gamla namn som kommit tillbaka. Hade vi fått en son nu hade det blivit en Karl-Oscar... Det är ett fint gammalt pojknamn . Men Åke... Då får jag nån konstig flashback med nån humorgrej där nån säger "Åke" med konstig djup basröst haha... Kommer ej ihåg från vad dock.

• Miramis 1980

Skusan: E inte de från filmen Repmånad, fast dom säger Åsa ist... På den där dansen, presenterar han sig som Åsa med en djup basröst ?

Gravid i v. 38 med nr. 4
  • Skusan

busmamma80 - Nej jag tror bestämt det är nåt med Robert Gustavsson.

• Luddvar

Nej, Åke gillar inte jag. Mest för att jag känner en otroligt konstig kille som heter det. Gillar dock inte Neo, Liam, Kevin och såna namn heller. Mina grabbar heter Arvid, Ted och Ludvig. Fina ,rejäla namn det.

• Jen nifer

Nja namnet Åke tilltalar inte mig på en ny liten individ idag..

Tycker om lite ovanliga namn, Inte sebastian Niklas o anders...

Men nja inte åke heller

Plussade 18/5. V.20 Nu!
  • Gumma79

Känner en Åke, han ser ut som Gollum... Så jag kan bara inte tycka att det är ett sött namn på en bebis...

• Zhoe

Nääee, sorry men jag röstar emot Åke.
    Tycker som någon innan att ÅÄÖ inte är så bra med tanke på vårt internationella samhälle. Nä Åke passar bäst till gamlingar i mina ögon...

Men vem vet, han kanske ser ut som en Åke när han föds!

Svar på tråden Åke?