• PeaJ

Åke?

Testade vad ni tyckte om namnet Åke i vintras, med väldigt blandade reaktioner.
    Nu är det dock dags för mig att föda vilken dag som helst och jag vill därför kolla en gång till vad ni tycker om att ge en liten bebis namnet Åke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-05 10:54:47:
    Kunde vara lite kul att veta om ni som INTE gillar namnet Åke, är utav dom som gillar moderna namn som typ Liam, Neo osv. eller om ni annars gillar gamla svenska namn men inte just Åke...
    Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Åke?
  • ika2007

Jattecoolt och bra namn! Om en av mina tvillingar blir en pojke, plir det en Axel

• strandsnäcka

Jag tror inte att det dröjer en hel generation tills Åke blir inne igen. Nu är ju många "gubbiga" namn populära: Sixten, Melker, Axel... Fina namn, tycker jag!
    Däremot tror jag (och hoppas!) att det dröjer ett tag innan dubbelnamnen gör comeback: Bengt-Åke, Jan-Åke, Stig-Helmer osv.

• JUSTer

Jag röstar FÖR! Åke är ett coolt namn! Gammal gubbe.....nä, jag känner bara en 30-åring som heter det.

• kaka1

Åke låter schysst tycker jag. Mina barn heter Rickard och Hanna, alltså inte en person som gillar de "tuffa", "nya" namnen...

• Hallonmopeden

Gillar inte Åke... Tycker däremot om namn som Noah, Leo, Oliver, Liam m.m. Tycker Åke passar på en gubbe...

• trötter22

åke e ju skithäftigt. själv har jag funderat på tage! hehe

• AlbinsmammaR

Min son fick namnet "Åke" i andranamn när han döptes 2002, kan tillägga att han har fått det namnet från sin morfar och morbror som är bärare till namnet!!

• Ina1979

nää gillar inte Åke...isåfall som andranamn..inte tilltalsnamn! sorry...

• Yabbadabbadoo

Tycker det är svårt att säga vad man gillar och inte gillar.
    Stor skillnad för mig om jag tycker ett namn är fint eller om jag kan tänka mig att döpa mitt eget barn till det.
    Namn till mitt barn ska känna rätt i magen om ni förstår vad jag menar.
    Tycker inte det är nåt fel på Åke,men skulle inte få för mig att döpa mitt eget barn till det.
    Mina barn heter Wiggo och Laban.Men jag gillar inte en särskild grupp namn.tycker om många olika.Likväl Love och Alve,som Hugo och Harry.

• Jennick

Om ni gillar Åke så ska ni välja det tycker jag. Själv tycker jag att det låter som nån kompis farsa, men jag har sett det då och då, så om ett par år så kommer ingen att tycka att det låter konstigt. Vi har vänner som döpte sin son till Håkan i våras, det kändes väldigt konstigt, men nu har vi vant oss. Det viktigaste är att ni är nöjda och trivs med det.

• Helixa

=) Åke heter min kattunge på 15v *hihi* jag tycker att du ska kalle lillkillen för det om du själv gillar det. Det är ju vad du tycker som räknas...eller du o pappan =)

Svar på tråden Åke?