• PeaJ

Åke?

Testade vad ni tyckte om namnet Åke i vintras, med väldigt blandade reaktioner.
    Nu är det dock dags för mig att föda vilken dag som helst och jag vill därför kolla en gång till vad ni tycker om att ge en liten bebis namnet Åke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-05 10:54:47:
    Kunde vara lite kul att veta om ni som INTE gillar namnet Åke, är utav dom som gillar moderna namn som typ Liam, Neo osv. eller om ni annars gillar gamla svenska namn men inte just Åke...
    Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Åke?
  • PcoBella

Smaken är som baken.... men nej inte i min smak! Första jag tänkte var "stackars barn"!! Sorry,men så känner jag!!
    Men å andra sidan så tyckte alla att vi gav vår son (8år sedan) ett alldeles för gammeldags namn! Han heter Gabriel!
    Lycka till med bebben oavsett vilket namn han får!!

• NyaDrömmar

Nej Åke... huuuu... verkligen inte. Låter som en gammal gubbe i filttofflor. men jag gillar inte Liam heller.

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123, syskon på väg - v. 10 nu!
  • Dis

Om jag får en son vill jag döpa honom till Åke eller John-Åke efter min morfar. Men jag börjar tvivla nu eftersom så många i min omgivning inte gillar namnet.

• MiieRO

Jag tror att alla namn passar större barn.. dock vill alla att deras barn ska ha söta namn...
    min morfar hette åke och jag har en kollega som heter det med.. och det passar aldeles utmärkt på de... så jag tror att alla barn kan heta det man väljer..
    våra barn fick disney namn och de e unga namn i dag.. Robin och Oliver... dock så har de fått ett namn till var... jag vägrade att ge dem ett släkt namn som nils och carl för de tycker jag e illa namn... så de fick dela på ett av deras pappas dubbelnamn delat på 2.. han heter lars-björn.. i andranamn.. och de fick de ett var sitt av.. lite vuxnare namn..

så om ni verkligen gillar åke så stå fast vid det... låt ingen annan välja.. sen ser ni när bebisen tittar ut vad för namn som passar..

Kramar Marie

*Stolt mamma till oliver och robin 4 år..*
  • Justitia

Jag tycker att Åke är väldigt fint och coolt!
    Jag gillar däremot inte Liam, Neo och den typen av namn!

Min son heter Hjalmar.

• Lill Fia

Jag tycker Åke är jätte-gulligt Fast själv kommer hag välja Nils om det blir en kille...alltså inte nåt mordernt

• Mirris

Åke låter som en gammal man, likaså Tore och Axel...

Min morfar hette Åke, och jag kan tänka mig att våra barn kommer att döpa sina ungar till Åke och liknande.
    Är nog en generation "för tidigt" om man säger så.

Det är ett fint namn och passar säkert just på Ert barn, men det är inget jag skulle ge mitt!

• Måbra

Hade jag fått en son så hade vi gett honom namnet Tor. Tycker det är superfint. Åke är också rätt fint men inte lika...låter faktiskt gubbigt..
    nu vart det en Maya istället..

Den farligaste av våra fördomar är tron på att vi inte har några!
Svar på tråden Åke?