Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Pandas hangarounds

*skickar över lite svampar till katten*

Prööva de hääringa, schmärtan förschvann nu!! Fot i munnnen

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

harru dricka te dina schwampar!!

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Panda skrev 2006-09-09 19:01:43 följande:
     Så blek och så magsjuk (urk).Me need help, mig hatar kräks (dubbel urk). /Kan nu titulera mig som fotograf
    Men usch! Stackars liten!!!

*skickar över maken* - han är förste kräkstorkare i den här familjen...
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

*skickar ut maken i bilen*

Jodå, du får så gärna låna honom för lite kräkssanering! (Fast nattetid är han nog inte så mkt till hjälp för tillfället iofs - han är gräsligt svårväckt just nu eftersom han medicinerar mot utmattningsdepression... - men med lite envishet och putt får man nog liv i honom då med.)

Det där med kräksfobi känner jag igen - han en släng av den jag med (särskilt nu som jag kräktes i 9 månader när jag väntade Hannah-panna! *yack*)

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    KatastrofKatt skrev 2006-09-09 19:10:39 följande:
    weee... och nu börjar jag må illa. inbillar mig förstås att jag hann bli smittad i morse! try less, fail less
    Vitpepparkorn katten!! Svälj ett gäng hela vitpepparkorn!! *husmorsknep*
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Kläm i dig några du med Panda - hyff!! (öh - för säkerhets skull menar jag förstås, teckenspråksskadad )

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75
    Panda skrev 2006-09-09 19:32:04 följande:
    ...Jag trodde hon dog . Hon slutade andas mitt i en spya. TUR att min mamma var här just då, hon "slog" Manda i ryggen så hon kunde fortsätta kräkas upp det som fastnat...Nu har mamma gått ... /Kan nu titulera mig som fotograf
    Men usch!! Vilken panik!! Gråter

Ger du henne nåt att dricka eller så?
    Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Nej stackarn!! Typiskt att S N A F U inte är hemma dessutom! *lider med*

Vänta nån halvtimme eller så innan du ger henne nåt igen - det kan ev funka... Gärna lite mer än en halvtimme om hon verkar okej med det - fast samtidigt blir barn uttorkade fortare än vuxna... (jag är lite åt hennes håll när jag kräks för mkt - magen blir överkänslig mot precis allt)

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Jag jobbar med det - eller nästan typ.

Jag läste teckenspråk 1½ år för ett antal år sen och jobbade sen som elevassistent till en gravt hörselskadad tjej.
    Samtidigt halkade jag in som vuxendövtolk (dvs vi jobbar med de som inte har teckenspråk som sitt första språk utan svenskan  och skriver till dem på dator allt som sägs t ex på läkarbesök och annat).
    När jag inte är mammaledig jobbar jag för tillfället som vuxendövtolk på högskolan i Jönköping åt en elev där. Vi använder mest dator, men även lite TSS (tecken som stöd - alltså tecken baserat på svenskans grammatik) ibland - lite svårt att ha med en dator när de ska ut i skogen på exkursion t ex.

Oj - det blev en hel föreläsning!

Hoppas lillsnurpans mage lugnar ner sig nu!! *håller tummar*

Förvirrad - helt enkelt!
  • vickis75

Kan du teckenspråk eller vill du lära dig från grunden?

Finns en tolkutbildning åt skottholm till där man läser både teckenspråkslinjen och tolkutbildningen i ett! Tror den är bra, efter vad jag hört... Smidigt oxå - för jag antar att man då får klara tolktestet i utbildningen.

Hur går det - får hon behålla colan??! Coca-cola brukar vara bättre att börja med än vatten! (enda gången coca-cola klassas som "nyttigt"). Dels är sockret bra och dels innehåller den en massa annat tjofs som är bra när man kräkts (salter å annat krafs).

Förvirrad - helt enkelt!
Svar på tråden Pandas hangarounds